čarls mensonFoto: The Hollywood Archive / Hollywood Archive / Profimedia

Čarls Menson bio je vođa kulta, muzičar i kriminalac koji je igrom slučaja svirao sa Nilom Jangom, a uticao je i na mnoge poznate muzičare.

Čarls Menson je jedno vreme živeo sa jednim članom benda Beach Boys, a ostvario je uticaj na Ringa Stara, Ozija Ozborna i bend Nine Inch Nails.

„Svinja“ – pisalo je na ulaznim vratima kuće na adresi 10050 Cielo Drive u Los Anđelesu, dana 9. avgusta 1969. godine, kada su brutalno ubijeni trudna filmska glumica Šeron Tejt i još četvoro ljudi.

Sledeće noći, iznad tela Lena i Rozmari LaBjanka, na zidovima kuće na Vaverli Driveu, pisalo je „Ustanite“, „Smrt svinjama“ i, pogrešno napisano na frižideru – „Healter Skelter“, prenosi Nova.rs.

Nada Čarlsa Mensona, vođe kulta Porodica, koji je planirao i naredio niz ubistava koje su počinili njegovi sledbenici pre 55 godina, bila je da će za ta ubistva biti okrivljeni Afroamerikanci, pokrenuvši apokaliptični rasni rat koji bi mu omogućio da dođe na vlast.

Bilo je to sumanuto verovanje za koje će kasnije svedočiti da je pročitao, na neki način, između redova na albumu Bitlsa iz 1968. godine, poznatom kao “Beli album”, mračnom, oskudnom i – posebno u nihilističkim pesmama Džona Lenona – zajedljivom remek-delu dvostrukog albuma koje je isisalo boje iz psihodelične ere.

Kada je album izašao, Menson ga je puštao iznova i iznova u sedištu Porodice, napuštenom filmskom setu na ranču Span, uveren da su mu Bitlsi slali kodirane poruke u svakoj pesmi.

Avangardno kolažno delo „Revolution 9“ on je tumačio kao referencu na Otkrovenje 9, biblijski odlomak koji govori o „bezdanu“.

Menson je ovo shvatio kao znak da se sakrije i razvije svoju Porodicu u pećini u Dolini smrti dok bude trajao rasni rat.

„To je bila pesma ‘Revolution 9’ od Bitlsa koja mi je otvorila oči za to,“ rekao je za “Rolingstoun”. „Predviđa svrgavanje establišmenta. Bezdan će se otvoriti i tada će sve propasti. Trećina celog čovečanstva će umreti.“

Lenonovu pesmu „Glass Onion“ je tumačio kao predviđanje zida od vode koji će se otvoriti za Porodicu u pustinji.

„Blackbird“ i „Rocky Raccoon“ su za njega bili predskazanja crnačkog ustanka u Americi. Džordž Harisonova anti-elitistička pesma „Piggies“ inspirisala je Porodicu da otvoreno razgovaraju o ubijanju bogatih oko logorskih vatri nakon Mensonovih propovedi.

A „Helter Skelter“, frenetična rok pesma Pola Makartnija koja će postati jedan od temelja hevi metala, bila je najjasnija poruka od svih. „‘Helter Skelter’ je zbrka,“ rekao je Menson na sudu, „zbrka dolazi brzo.“

“Zvučalo je kao haos i uništenje,” rekla je bivša članica Porodice Dajen Lejk u svojoj knjizi “Member of the Family”. “Od tada, naziv pesme je stajao kao naša ne tako tajna šifra za rasni rat između crnaca i belaca i nadolazeću apokalipsu.”

„To je zaustavilo sve,“ rekao je Ringo Star o ubistvima Mensonove porodice. „Odjednom, svo ovo nasilje se pojavilo usred sve te ljubavi, mira i psihodelije. Svi su postali veoma nesigurni. Ne samo rokeri, već svi u LA-u su osećali, ‘O Bože, može se desiti bilo kome.’“

„Svi su bili prestravljeni,“ rekla je Mišel Filips iz grupe Mamas & Papas. „Nosila sam pištolj u torbici. I nikad više nisam nikoga pozvala u svoju kuću.“

Ozi Ozborn, koji je snimio pesmu 1988. godine o ubistvima Mensonove porodice pod nazivom „Bloodbath in Paradise“, pripisao je ta ubistva promeni muzičkog raspoloženja prema mračnijim temama dok su hard rok i hevi metal izranjali početkom sedamdesetih.

„Ubistva Mensonove porodice bila su svuda na televiziji, tako da je sve sa mračnim prizvukom bilo veoma traženo,“ napisao je u svojoj autobiografiji “I Am Ozzy”.

„Pre nego što je poludeo, Menson je bio deo muzičke scene u LA-u. Da nije otišao u zatvor, verovatno bismo završili družeći se s njim.“

To što je Menson zaista bio ugrađen u muzički i kontrakulturni svet Zapadne obale bilo je posebno fatalno za hipi pokret, razotkrilo je mračni alter ego idealizma šezdesetih LSD-a i učinilo da su ubistva najšokantnija stvar koja se ikada dogodila oko te cele scene.

Pošto ga je vođa bande naučio da svira gitaru u zatvoru na ostrvu Meknil u Vašingtonu – njegovi rani zločini su uključivali oružanu pljačku, krađu automobila, falsifikovanje i silovanje – Menson je predvodio svoje sledbenike kao guru u hipi enklavi Hejt-Ešberi u San Francisku.

Koristeći LSD i ono što je njegov terapeut Dejvid Smit opisao kao „nekonvencionalne seksualne prakse“ kako bi namamio sledbenike – često mlade, nesigurne, socijalno izopštene žene – u svoj rastući kult i potpuno ih potčinivši njegovoj volji.

Mensonove muzičke veze protezale su se daleko od izopačene opsesije Bitlsima. Njegovo prvo društvo od oko 20 pratilaca uključivalo je nekoliko muzičara, a sam Menson je bio ambiciozan pevač i tekstopisac, ambicija u osnovi isprepletena sa užasima koji dolaze.

U aprilu 1968, članice Porodice Elu Džo Bejli i Patrišu Krenvinkel pokupio je bubnjar Beach Boys-a Denis Vilson dok su stopirali u Malibuu.

„Bio je ljut čovek, ali briljantan": Čarls Menson, vođa kulta koji je svirao sa Nilom Jangom i uticao na mnoge muzičare 1
Foto: Topham Picturepoint / Topfoto / Profimedia

Nekoliko dana kasnije, ponovo je video devojke na autoputu, i ovog puta ih je odveo nazad u svoju kuću na Sanset Bulevaru.

„To je bila nameštaljka“, kasnije je rekao Vilsonov kolega Al Džardin. „Menson bi uvek stopirao sa devojkama na autoputu, a Denis je uvek voleo lepe devojke. On pokupi devojke, odvede ih kući… i Čarli se vrati autobusom i useli se.”

Te večeri, mnogi članovi Porodice su se okupili u Vilsonovoj kući, divlje se zabavljajući i stavljajući Mensona na dohvat ruke slave.

Vilson je bio fasciniran Mensonom, kojeg je zvao Čarobnjak, i njegovim pesmama, plaćajući za probe u studiju „Gold Star“ i organizujući da Brajan i Karl Vilson produciraju 10 Mensonovih pesama u Brajanovom kućnom studiju.

Jedan od redovnih posetilaca Vilsonove kuće bio je Nil Jang, koji je tamo svirao sa Mensonom, prenosi Nova.rs.

„Samo smo se družili,“ rekao je Jang u biografiji “Shakey”. „Svirao je neke pesme za mene, sedeći u staroj kući na Sanset Bulevaru. Denis je imao tu kuću, i posetio sam ga nekoliko puta … Čarli je uvek bio tu … Bio je ljut čovek. Ali briljantan. Pogrešan, ali briljantan … Pravio je pesme lako, stalno nove stvari, nijedna pesma nije bila ista. Sećam se da sam svirao gitaru dok je pravio pesme.“

Jang je bio dovoljno impresioniran Mensonovim „fascinantnim“ pesmama da ga preporuči prijatelju iz muzičke produkcije. „Rekao sam Mo Ostinu o njemu, iz „Warner Brothers-a“ – ‘Ovaj tip je neverovatan’ – pravi pesme tek tako, i sve su dobre … Nije stigao dalje od toga. Nikada nije dobio demo.“

Jang je poklonio Mensonu motorcikl i kasnije je napisao pesmu pod nazivom „Revolution Blues“, inspirisanu njim.

U međuvremenu, Denis Vilson je uzeo Mensonovu pesmu pod nazivom „Cease to Exist“, prepravio reči i objavio je kao „Never Learn Not to Love“ na B-strani singla Beach Boys-a iz 1968. „Bluebirds over the Mountain“.

Pesma je bila pripisana isključivo Vilsonu jer je, kako je objasnio, Menson zamenio svoja autorska prava za „oko stotinu hiljada dolara vrednih stvari“ (još jedan motorcikl i nešto gotovine).

Menson je bio mnogo više povređen zbog toga što je Vilson promenio reči koje je napisao, specifično o širenju ličnih sukoba unutar Beach Boys-a.

Menson je odgovorio ostavljajući metak u Vilsonovoj kući uz poruku da će nauditi njegovoj deci. Podsetnik, ako je bio potreban, da je Menson, uprkos svim svojim muzičkim pretenzijama, bio nasilni psihopata neizmerne zle prirode.

Niko nije otišao tako daleko u svojoj opsesiji Mensonom kao Trent Reznor. Frontmen Nine Inch Nails-a je zapravo iznajmio nekadašnju kuću Šeron Tejt u potrazi za savršenim ukletim ambijentom za svoj album “The Downward Spiral” iz 1994. godine.

Snimao je na studijskoj opremi koju je tamo postavio, nazvanoj „Pig“, piše Independent.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari