EEnlarge Europe: Kako slušamo muziku - popunite anketu 1Foto: EEnlarge Europe

Zajednica malih koncertnih mesta iz pet zemalja Jugoistočne Evrope, nazvana EEnlarge Europe i ove godine pravi anketu kako bi saznali više o dinamici konzumiranja kulture među našom publikom.

Kolektiv čine: Kvaka 22, Zentropia i SKC Kragujevac u Srbiji, Channel Zero u Sloveniji, Močvara i Azimut u Hrvatskoj, Aurora, Grand Cafe, Nappalí i Szimpla Kert u Mađarskoj i Moszkva Cafe u Rumuniji.

Cilj ovogodišnjeg istraživanja je prikupljanje znanja o regionalnoj publici uz postavljanje relevantnih pitanja u skladu sa datom kulturno/istorijskom situacijom. Kao i upoređivanje rezultata sa drugim delovima sveta i prikupljanje informacija o navikama slušanja muzike.

Anketu možete popuniti na ovom linku, na pet jezika: https://eenlargeeurope.com/survey/

– Naš život se brzo menja usled razvoja tehnologije, a naše navike se menjaju zajedno sa njim, koristimo nove platforme i alate. To utiče na način na koji slušamo muziku i to ne samo očigledno, na digitalno slušanje (prebacivanje sa fizičke prodaje na striming, sa CD-ova na smartfone), već utiče i na način na koji mi slušamo muziku uživo. Od kada smo počeli da koristimo slušalice, način na koji lično slušamo muziku postao je od društvene aktivnosti nešto izolovanije. Danas je odlazak na koncert više društveni događaj nego svesno fokusiranje na muziku i umetnike na sceni. Ili možda nije? – upitali su oni.

EEnlarge Europe ukazuje da u kulturnom i muzičkom sektoru postoji samo par izveštaja o globalnim i lokalnim trendovima zato postoji nedostatak podataka o segmentiranim potrošačkim i specijalnim trendovima, posebno vezano za muziku uživo.

Zato oni na godišnjem nivou ponavlja ovu anketu kako bi skupili podatke o poljima koja nikada nisu bila predmet dubljeg istraživanja.

– Ponavljanjem mi takođe prikupljamo istorijske podatke, kako bi merili promene i trendove. Svakoga dana se pojavljuju novi izazovi, nakon pandemije došli su rat, inflacija, energetska kriza. Mi želimo da na sve moguće načine saznamo njihove efekte. To znanje, zasnovano na skorašnjim, svežim podacima, će pružiti podršku samoorganizovanim koncertnim mestima, muzičarima, umetnicima i kulturnim profesionalcima koji će vam biti veoma zahvalni ako popunite ovaj upitnik.. – kažu iz skupa.

Samoorganizovana scena na kojoj počinje sva live muzika

EEnlarge Europe je zajednica mesta za održavanje muzičkih događanja i obrazovni projekat posebno orijentisan na samoorganizovanu scenu, na kojoj počinje sva muzika uživo. Njihov cilj sa ovom anketom je da bolje razumeju publiku: kako oni slušaju muziku onlajn i oflajn i kakav su psihološki i ekonomski uticaj na njih imale pretnje koje je donela pandemija. Oni žele da upotrebe ovo sveže znanje kako bi nam pomogli da se oporavimo i ponovo pokrenemo posle ovog dugog i teškog perioda punog izazova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari