EXIT će i ove godine predstaviti svim posetiocima brojne društveno-odgovorne sadržaje, značajne kampanje, kao i humanitarne aktivnosti od nacionalnog značaja, saopštili su organizatori.
U toku kampanje EXIT Tribe 2019 festival je pozvao sve ljubitelje muzike, uticajne pojedince iz celog sveta, umetnike, sportiste, javne ličnosti, brojne pokreti i organizacije na ujedinjenje sa jasnim ciljem – zaštiti planetu i celokupan život na njoj.
Zbog toga je i glavni motiv ovogodišnje velike ceremonije otvaranja EXIT festivala “Peace on Earth, Peace with Earth”.
Kroz umetnički performans na svečanom otvaranju EXIT festivala, 4. jula će sa Petrovaradinske tvrđave biti upućen apel za očuvanje prirode, kao i poruka novim generacijama da je ovo poslednji trenutak u kome mogu da spasu svoju planetu i sebe u njoj.
Zbog toga je ove godine poseban naglasak na ekološkim akcijama, koje će u aktivirati sve posetioce i pozvati ih na zajedničku brigu o našem okruženju, navode organizatori u saopštenju za medije.
EXIT Tribe će se, u saradnji sa kompanijom HEINEKEN i JKP „Gradska čistoća“, postarati da plastika ne zagađuje našu prirodu, jer će 100 posto plastike koja bude korišćena na festivalu biti reciklirana zahvaljujući posebno osmišljenom sistemu, počev od posebnih kanti za plastiku na festivalu, korišćenja specijalne opreme za odvajanje otpada koju poseduju JKP „Gradska čistoća“, pa sve do transporta i reciklaže sve plastike sa festivala u Fabrici za reciklažu JKP „Gradska čistoća“.
Na festivalu će biti obezbeđene posebne kante, dodaju organizatori, u koje će posetioci moći da odlože plastične ambalaže i tako učestvuju u tome da plastika ne bude jedan od zagađivača naše životne sredine, već ponovo vraćena u upotrebu.
Takođe, pod sloganom „Vrati prirodi – pridruži se i posadi drvo“, EXIT Fondacija i #EUzaTEBE na jesen organizuju akciju sadnje drveća.
Na OPENS State of EXIT zoni, posetioci će moći da učestvuju u oslikavanju krošnje drveta na platnu i tako se prijave za akciju sadnje drveća i steknu mogućnost da osvoje karte za EXIT 2020, ističe se u saopštenju.
Platno sa oslikanim drvetom će nakon festivala biti postavljeno u Novom Sadu i drugim gradovima i imaće za cilj da poziva građane da se prijave na akciju sadnje drveća.
Zainteresovani za ovu akciju moći će da se prijave i na https://www.exitfondacija.org/treezone.
Prvi put na ovogodišnjem Exitu posetioci će moći da učestvuju u kreiranju „Lotosa”- umetničke instalacije koja nastaje od iskorišćenih limenki. Interaktivna, svetleća konstrukcija je deo aktivnosti programa „Svaka limenka se računa”, navode organizatori ovog festivala.
I OPENS State of Exit zona zasijaće punim sjajem na EXIT festivalu i još jednom posetiocima širom sveta pokazati zbog čega Novi Sad ove godine nosi prestižnu titulu Omladinske prestonice Evrope.
Na ovoj zoni predstaviće se preko 40 organizacija civilnog sektora iz celog regiona, koje će četiri dana na najkreativniji i najzabavniji mogući način, zajedno sa posetiocima, postati deo jedinstvenog OPENS plemena.
Među njima su, kako se navodi u saopštenju, Centar za omladinski rad, Centar za omladinski i društveni razvoj, ŠOSO „Milan Petrović“, UG Čepom do osmeha i Inžinjeri zaštite životne sredine, ESTIEM LG Novi Sad, Novosadski humanitarni centar, Društvo tumača i prevodilaca za znakovni jezik i mnogi drugi.
Drugi deo OPENS State of EXIT zone vrveće od najrazličitijeg zabavnog sadržaja, najavljuju organizatori.
Pre nego što se uputi na časove plemenskog plesa na ovoj zoni, festivalska publika će moći da svrati u kutak za ulepšavanje u trajbovskom maniru, a zatim da na izložbi Matice Srpske sazna još neke zanimljivosti o drevnim plemenima. Ekipa OPENS-a omogućiće i druženje sa zvezdama, zahvaljujući velikom teleskopu postavljenom u ovom „nevladinom kraljevstvu“.
Tu je, dodaje se, i OPENS VR svet, kutak za gledanje filmova u pokretnom bioskopu, i photo booth u chill zoni, omiljeno mesto za pravljenje najboljih festivalskih fotki.
Za dobru atmosferu biće zaduženi najbolji DJ-evi sa takmičenja ,,OPENS play at EXIT“, DJ-evi iz OPENS-ove školice DJ-inga, kao i najmlađe muzičarke iz Rok kampa za devojčice.
Atraktivna i intrigantna, velika nacionalna kampanja za čist život bez narkotika – #StayClean – nacionalna kampanja za zabavu bez korišćenja narkotika podigla je Srbiju na noge, a pokrenuta je od strane EXIT fondacije uz podršku Ministarstva zdravlja i Telekoma Srbije.
Kreativni koncept kampanje osmislila je agencija McCann Beograd, uz podršku agencije Drive, a svoje mesto imaće i na EXIT festivalu. Tako će se EXIT, pre svega mladima, obratiti na jedan neposredan način, koji ih neće odbiti od ove važne društvene teme, već naprotiv, zainteresovati da se informišu i na www.stayclean.rs , i da na kraju, kako to kampanja poručuje, ostanu potpuno čisti, ističe se u saopštenju za medije.
Kompanija HEINEKEN Srbija pobrinula se i za bezbedan dolazak na Tvrđavu i povratak sa nje. Zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja i EXITFondacijom, omogućili su posetiocima jednog od najboljih muzičkih festivala u Evropi besplatan taksi prevoz na teritoriji Novog Sada.
Taksi vaučere za dolazak ili odlazak sa Petrovaradinske tvrđave, festivalska publika moći će da preuzme na Safe zoni u okviru samog festivala, nakon učešća u kvizu. Posetioci će kroz različite igrice kao što su kriva soba i simulator vožnje moći da saznaju mnogo toga u vezi sa ispravnim ponašanjem u saobraćaju, a svi koji budu učestvovali u ovim zanimljivim edukativnim sadržajima na Safe zoni dobiće poklon, koji će ih podsećati na najznačajnije poruke ove aktivnosti.
Takođe, kao jedan od najboljih evropskih festivala, dodaje se u saopštenju, koji je bendovima oduvek davao važan prostor na putu do šire afirmacije, EXIT će ove godine pokrenuti važnu temu za muzičku industriju.
Drugog festivalskog dana, u petak 5. jula od 21h u hotelu “Leopold”, biće održana tribina o sistemskim merama za pravljenje povoljnog ambijenta za plasiranje domaćih muzičkih talenata na međunarodnoj sceni.
Na tribini će govoriti jedan od ključnih ljudi „Eurosonic“ festivala(Groningen, Holandija) Ruud Berens, urednik „Vip News“ platforme globalne muzičke industrije Allan McGowan, predsednik UO Exit fondacije Ivan Petrović, ekspert za kreativne industrije pri kabinetu predsednice Vlade Srbije Martin Cluff i svetski poznata world music zvezda Slobodan Trkulja. Razgovor moderira zamenik glavnog i odgovornog urednika magazina „Nedeljnik“ Branko Rosić.
Po uzoru na čuveni performans Marine Abramović, kada je u Muzeju moderne umetnosti u Njujorku 700 sati provela sedeći u „nemom druženju“ sa ljubiteljima umetnosti, i posetioci Exita imaće priliku da se oprobaju u sličnoj aktivnosti na samoj Tvrđavi tokom trajanja festivala.
Kako se navodi u saopštenju, ova instalacija je najava samo za jedan segment dugoočekivane retrospektivne izložbe „Čistač“ Marine Abramović koja nas očekuje od 21. septembra 2019. do 20. januara 2020. u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu.
Velika regionalna društvena kampanja #ShareLove pruža mogućnost svim ljubiteljima festivalskog provoda da uživaju na predstojećem Sea Dance festivalu, koji će biti održan od 30. avgusta do 1. septembra na plaži Buljarica kod Budve.
Najbolje i najautentičnije objave na Instagramu i Fejsbuku koje pozivaju na toleranciju, ljubav i poštovanje među ljudima u regionu, a sadrže i obavezne heštegove #sharelove i #tihabalkanskavecina, biće nagrađene ulaznicama za ovaj morski festival, dodaje se u saopštenju za medije. Exit fondacija ovu kampanju realizuje u saradnji sa Munja Inkubatorom Društvenih Inovacija iz Sarajeva, najposećenijom info platformom za osnaživanje mladih hocu.ba, uz podršku Ambasade SAD u Bosni i Hercegovini.
#SHARELOVE kampanji pridružili su se i najpopularniji Jutjuberi. EXIT je udružio snage sa balkanskom YouTube scenom, koja se u svetskim razmerima nalazi odmah iza američke i britanske, i sklopio saradnju sa „Balkan Tube Festom“.
Misija ove saradnje, navode organizatori, jeste da se povežu mladi ljudi u regionu, i time podignu glas protiv podela bilo koje vrste, pridružujući se pokretu „Tihe balkanske većine“, koja se zalaže za širenje ljubavi, tolerancije i mira kroz veliku društvenu kampanju #ShareLove.
Ova kampanja biće nastavljena i na Sea Dance Festivalu.
Na ovo se nadovezuje i, sada već tradicionalna, „Stars4kids” akcija prikupljanja stvari od izvođača u humanitarne svrhe. Neki od istaknutih učesnika i donatora su David Guetta, Skrillex, Motorhead, Killers, a u red dobrotvora će se upisati i ovogodišnje zvezde festivala.
Kako se dodaje u saopštenju, Exit fondacija će se na festivalu obratiti svim mladim ljudima koji su uspešni i postižu dobre rezultate u oblasti nauke i obrazovanja, kulture i umetnosti, preduzetništva i kreativnih industrija i društvenog aktivizma i pozvati ih da se pijave na „Youth Heroes“ konkurs, za izbor pozitivnih uzora u društvu.
Konkurs je pokrenula EXIT fondacija sa kompanijom NIS, a uz medijsku podršku RTS-a i kompanije Ringier Axel Springer. Više o konkursu na www.youth-heroes.org.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.