EEnlarge Europe, zajednica prostora i obrazovni projekat koji ima za cilj da kroz zajedničku podršku i saradnju održi muziku u životu i pomogne umetnike u nastajanju, objavio je danas anketu sprovedenu radi razumevanja kulturne prakse publike na Balkanu pre i posle kovida.
Podaci su prikupljani uglavnom iz Mađarske, Rumunije, Srbije i Slovenije, međutim, iako su ove zemlje u istom regionu, očigledne su ekonomske i kulturne razlike koje mogu uticati na kulturu i slušanje muzike.
Izveštaj se može pogledati OVDE.
EEnlarge Europe je zajednica lokacija i projekat za razmenu znanja za grassroot scenu, gde počinje sva živa muzika. Njihov cilj sa ovom anketom je bio da bolje razumeju svoju publiku i daju sektoru novi početak nakon dve godine „lokdauna“ i nedostatka žive muzike, kako bi mogli pomoći pri ponovnom pokretanju i oporavku nakon ovog dugog, teškog i izazovnog vremena pandemije.
„Tehnologija menja naš život kao i naše kulturne navike, koristimo nove platforme i mogućnosti koje razvijaju i oblikuju naš odnos prema umetnicima i prema njihovim umetničkim delima. Sve ovo utiče na način na koji slušamo muziku, ali ne samo preko digitalnih platforma, nego i na način na koji slušamo muziku uživo, jer kada je došla pandemija, uticala je na zaokret ka novim trendovima“, naveli su iz EEnlarge Europe.
Samo neki od podataka do kojih su došli anketiranjem, ukazuju da su: „slušanje muzike u digitalnom formatu (i preuzimanje i striming) daleko najpopularniji, čak 94,20 odsto slušalaca ih koristi umesto fizičkih nosilaca. Fokusirano slušanje muzike se i dalje dobro drži, a skoro polovina ispitanika voli da podeli iskustvo slušanja muzike. Singlovi su najpopularniji, ali slušanje celog albuma još uvek nije mrtvo, jer skoro polovina ispitanika i dalje ponekad presluša ceo album“.
Povodom redosleda otkrivanja muzike oni su naveli da su na prvom mestu: „preporuke prijatelja, Jutjub, koncerti i festivali, pa onda sledi sve ostalo“.
Kako kažu, ima dobrih vesti za umetnike, jer se obožavaoci koji prate scenu i dalje fokusiraju na izvođače, iako je odlazak na koncert postao društveni događaj.
Istraživanje je došlio i do zaključka da skoro trećina publike ne koristi telefon tokom koncerta, a tu su i brojke o tome koliko se izvođača pogleda na koncertu, i dobra vest je da nisu samo glavni nastupaoci bitni.
U rezultatima ankete se mogu videti i informacije o trendovima – gde ljudi nalaze podatke o tome koje koncerte žele da vide, i kako koriste društvene mreže u gledaju nastupe uživo.
Takođe, tu su i podaci o tome šta je publici važno kod lokacija i koji bi bili poželjni oblici podrške.
EEnlarge Evropa će sprovodi anketu svake godine kako bi pratili promene, u želji da prikupe što više podataka i informacija koje su korisne za lokalna mesta u regionu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.