„Bez foliranja, molim”, je stih benda Letu štuke koji bi mogao biti svojevrsna parola za predstojeći veliki koncert koga će Letu Štuke i Đorđe Miljenović održati 15. maja sa početkom u 20 sati, u kultnom klubu Barutana na Kalemegdanu.
Prema rečima organizatora, dva renomirana balkanska izvođača i prisutna publika biće svedoci zvučnog, vizuelnog i koncertnog spektakla koji do sada nije viđen. Oba sastava, na čelu sa svojim frontmenima postali poznati, upečatljivi, ali i dragi publici zbog beskompromisnosti, iskrenih i upečatljivih stihova u kojima nema mesta kalkulaciji.
„Ono što možemo da očekujemo je energičan, iskren i veliki spektakl koji će ostati upamćen i po tome što je na jednom mestu okupio izvođače koji su dokazali da kreativnost i velike pesme nisu bile namenjene samo za dvadeseti vek. Pesme: Šutiš, Mjesto za dvoje, Minimalizam, Umirem ti na rukama, Nisam dobro, Čuvam te… čuće se na istom mestu, istoga dana“, istakli su oni.
Inače, sastav Letu Štuke obeležava 20. godina od izlaska svog debi albuma, koji je ove godine doživeo svoje vinilno izdanje i koji ih je odmah po svom izlasku, pre četvrt veka, vinuo u prvu ligu regionalnih izvođača.
Kritičari su povodom rada ovog benda primetili da „sa sociološke tačke gledišta, Letu Štuke zapravo jesu bend kakav je trenutno neophodan da postoji na ovim prostorima, ili što bi neoliberalci rekli regionu, zato što besprekorno i hirurški precizno seciraju socijalno–ljubavnu tematiku i iznose stvari tačno onakve kakve one jesu i nazivaju stvari pravim imenom što danas jako malo bendova radi. Njihova muzika jeste moderna, i jeste muzika za 21. vek, ali izražaj tih pesama nije zatvoren kao što je zatvorena nova muzika, novi filmovi, novi bendovi, već je sačuvala onu otvorenost i iskrenost koju je sa sobom nosio 20. vek kada je popularna kultura ili rokenrol muzika u pitanju“.
Đorđe Miljenović takođe nije ostavio ravnodušnu publiku sa objavljivanjem svoja dva albuma „Amovi” i “Sam pao sam se ubio” sa kojima je zacementirao svoj položaj kao jedan od najkvalitetnijih i najzrelijih autora na Balkanu, ali ovaj put kroz rokenrol zvuk.
Kritika je takođe sa oduševljenjem dočekala ove albume, ali i koncerte koji su usledili.
„Svirka uveliko traje. Ne mogu se odupreti utisku da je ovo u neku ruku i moderna kantri HC muzika. Beogradski Džoni Keš sa distorzijom. Kao da si kauboj. Znaš, imaš šešir, u ustima ti je duvan, otvaraš ona vrata od taverne, mamuze zveče, pijani kauboji te odmeravaju, odmeravaš ti njih pa se kadrovi smenjuju; sa pogleda na pogled, sa pogleda na pogled. A Miljenovićev bend bez greške tuče sa bine kao saundtrek za neku scenu. Sigurno jedan od najkvalitetnijih bendova na sceni- časna reč. Mislim da je čovek nekada pravio muziku za film ili pozorište, što mu dodatno olakšava da priđe slušaocu i da kroz muziku i stihove za tri ili četiri minute trajanja pesme napravi odličan kratkometražni film u glavama poštovalaca i publike,” reči su kritike povodom stvaralaštva Đorđa Miljenovića.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.