Šlager pevači poput Luja Ostena su komercijalni simboli prošlih vremena. Pesme koje interpretiraju su predmet idiličnog prikazivanja, lirske digresije krajnje prevaziđene forme, maniri predimenzionirano šarlatanski, a imidž baziran na neuspelom dendijevskom pokušaju. Ipak, nasmejani Bečlija je, kako kaže u razgovoru za Danas, a pred večerašnji beogradski koncert u Kulturnom centru Grad, odavno rešio da u muzičkom smislu vreme ne može da ga „pregazi“.
Okrenuo se džezu, svingu i komercijalnim podvrstama elektronske muzike, abdejtujući sopstvenu muziku i interpretaciju koliko god je to moguće. Imidž modernih džez pevača takođe je stilski unapređen: „Brunello Cucinelli“ odela i „Commme des Garcon Homme“ košulje su već standard, kao i „Zegna“ ukrasne maramice za gornji džep na sakou.
– Vidite kako sam estradno dizajniran… Ovo je moje odelo za scenu, potom kada komuniciram sa predstavnicima medija, dajem intervjue, gostujem u emisijama… Zapravo, nije retkost da sam i privatno odan svom karakterističnom scenskom imidžu, ali takođe može da se desi i da se prošetam odeven najobičnije. Odem u kupovinu, ili da obavim neke poslove. Mislim da me tada i u rodnom Beču niko ne prepoznaje, pre bi rekli da se radi o nekom nastavniku iz srednje škole ili službeniku, administratoru… možda čak i o nekom majstoru. Imidž jeste bitan, ne samo iz estetskih razloga, već i kao ogledalo nečije ličnosti i individualnog stila – kaže Luj Osten.
Baš zato što smatra da je imidž šlager pevača pomalo prevaziđen koncept, Osten se okrenuo elektronskim muzičkim pravcima.
– Mislim da pop pesme u mom izvođenju nisu nalik šlagerskom repertoaru iz pedesetih i šezdesetih godina 20. veka, iako veoma poštujem i visoko uvažavam stare krunere. Neke interpretacije su čista klasika. Evo, pogledajte najpoznatije pesme Frenka Sinatre… – ističe Osten.
Njega karakterišu izraženi glumački i burleskni teatarski maniri, koji ponekad prelaze u gest autoironije i vodviljskog performerstva.
– Nastupao sam kao glumac više puta, prvenstveno u na bečkim pozoričnim scenama kao što je „Burgtheater“, a imao sam i kraće filmske epizodne uloge. Ne bih rekao da je moja gluma odraz perfekcionističke glumačke posvećenosti, jer se time zaista retko bavim, ali zato kao pevač koristim sitne glumačke izraze u nastupima. Kad nisam na turnejama, možete me videti uživo u Kaskada baru, bečkog hotela „Marriott“ – poručuje Osten.
Saradnja sa Sinatrom
– Imao sam tu čast da stupim u kontakt sa Frenkom Sinatrom. Čim smo se upoznali i razmenili impresije o muzici i omiljenim pevačima, bilo je jasno da treba zajedno da nastupimo. Međutim, pored Sinatre, sarađivao sam i sa još jednom legendom američke pop i šlager pesme – sa Dinom Martinom. I njegova boja glasa, ali i interpretacija je jedinstvena u istoriji muzike, baš kao i Sinatrina – priseća se Luj Osten.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.