Pijanista i kompozitor Matija Dedić vodeći je hrvatski džez muzičar današnjice. Ovo ne potvrđuje samo veliki broj Porina koje je dosad dobio, već i impresivna diskografija u okruženju mastora svetskog džeza, kao i neprestana koncertna aktivnost u različitim postavama i projektima.
Od 2009. objavio je tri trio albuma u pratnji istaknutih američkih ritam sekcija. Publici 33. Beogradskog džez festivala, u organizaciji Doma omladine Beograda, predstaviće program sa aktuelnog albuma „Dedicated“. U ponedeljak, 30. oktobra u Sava centru od 21:15h nastupiće sa holandskim basistom Jorisom Tepeom i američkim bubnjarem Džinom Džeksonom, a kao specijalni gost u delu koncerta pridružiće mu se istaknuti srpski pijanista Vasil Hadžimanov.
Na Beogradskom džez festivalu nastupali ste 2005. u postavi sa svojim hrvatskim Triom i 2009. godine sa Gabi Novak i bendom Croatian All Star Jazz Ensemble. Da li možete da se prisetite prethodna dva gostovanja i utisaka koje ste poneli sa njih?
Prvi nastup sa mojim triom, bio je vrlo važan za mene s obzirom na to da je poziv od strane Beogradskog džez festivala predstavljao jednu od bitnijih stvari u periodu u kojem sam se tada nalazio. Nastup sa Gabi bio je najemotivniji trenutak koji pamtim od kada nastupam s njom.
Ove godine publici u Beogradu predstavićete program sa aktuelnog albuma „Dedicated“, recite nam nešto više o toj ploči.
Na Beogradskom džez festivalu većinu kompozicija sa posljednjeg albuma izvešću solo s obzirom na to da i na originalnom izdanju prevladava komornija atmosfera tj. taj album je po prvi puta što se tiče moje inozemne diskografije, odsviran bez bubnja i sa nešto drukčijim instrumentarijem. Čelo, sopran saksofon… Možda i sa Vasilom odsviram neke kompozicije baš sa navedenog materijala. Program sa triom sam ipak zamislio kao presjek moje diskografije i kompozicija iz prethodnih desetak godina, dakle perioda prije albuma Dedicated.
Veoma rano ste počeli da svirate, imate bogatu internacionalnu karijeru, brojne nagrade i priznanja za svoj rad, nastupate po festivalima i koncertnim dvoranama širom sveta… Da li možete, sa ovim profesionalnim iskustvom i sa ove vremenske distance, da uporedite pijanistu, kompozitora, džez umetnika… Matiju Dedića od pre 20 godina i ovog danas?
Apsolutna, a možda i presudna promjena kod mene kakav sam danas je konačno prebolijevanje dječjih bolesti, točnije faza u kojoj se konačno nalazim zadnjih 7-8 godina i koja je očito okončana, ako govorim o dosta kasnijiem sazrijevanju – prvenstveno kao osobe, a samim tim i kao glazbenika.
Pored muzike, koja čini najveći deo Vašeg života, da li imate neki hobi ili posebno važno interesovanje, koje ispunjava Vaše slobodno vreme?
Obožavam košarku. Navijam za Cibonu od tinejdžerskog doba i odlazim na utakmice, te sam se i osobno, iako sam niskog rasta, okušao u prvim godinama boravka u Austriji na džez odsijeku kao član GAK Grac. I dan danas zaigram ponekad, te i dalje bez lažne skromnosti iznenadim ljude na terenu!
Slogan ovogodišnjeg Beogradskog džez festivala je „Džez vizije“. Kako Vi vidite džez u 21. veku i kakvu mu budućnost predviđate?
Matija Dedić: Možemo slobodno reći da sam staromodan, ali nove vizije džeza koje danas primjećujem nisu ono što je kod mene privuklo neku osobitu pažnju. Ja sam i dalje zaljubljenik u Kit Džeret Standards Trio.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.