„Novčanice“ je prva pesma koja je nastala sa idejom da ćemo dozvoliti sebi da se koristimo svim mogućim alatima koji će dovesti do dobrog finalnog proizvoda.
– Dugo smo se svađali oko toga da li su nam potrebni elektronski uplivi u zvuk, kako ćemo to da izvedemo uživo, da li izdajemo scenu i zvuk iz kog smo iznikli… Na kraju smo shvatili da je glupo ograničavati se i odlučili se na sledeće: Ako dobro zvuči, ulazi u pesmu – tako Veljko Milinković, gitarista i pevač benda Vizelj objašnjava radikalnu promenu zvuka benda, povodom nedavno objavljene pesme „Novčanice“.
„Vizelj“ pored njega čine i Aleksa Nedić, bas i vokal i bubnjarka Jelisaveta Todorov. Prema Milinkovićevim rečima, novu pesmu su klesali bukvalno mesecima, mnogo vremena posvetili demo verziji, tako da, kada su ušli u studio Digimedia, već su znali šta žele i kako to da dobiju.
Upitan u šali da li im se negde u podsvesti vrtela istoimena pesma „Novčanice“ u izvođenju Turbo Suki – tačnije Branke Katić iz filma „Rane“, Milinković odgovara: „Pa da, ovo je ‘cover’ te pesme“.
Novi album benda po planu izlazi na proleće, a Danasov sagovornik najavljuje da će svaka sledeća pesma biti sve šokantnija.
Milinković pravi ovonedeljni Mikstejp za postkarantin.
Međutim, „Novčanice“ nije bila prva pesma Vizelja drugačijeg žanra koja je, za mnoge koji prate domaću rokenrol scenu, ove godine bila veće iznenađenje od izbijanja pandemije korona virusa, već je taj led probila njihova pesma „Ne vidim te od dima“.
Milinković konstatuje da je njemu veći šok ipak bio korona virus, nego to što su oni izbacili novu pesmu, i taj „fenomen“, to jest činjenicu da su radikalno promenili svoj zvuk, objašnjava upravo promenom životnog takta koji je izazvan pandemijom.
– Mnogo više vremena smo provodili zatvoreni po gajbama nego na probama, pa je logično da smo mnogo više muzike pravili na računaru nego u studiju za probe. Kada se muzika pravi na probi, najviše se razmišlja o tome kako funkcioniše u „lajv“ kontekstu, što može uticati na to da se energija koja se stvori na probi ili koncertu, ne prenese dobro na snimak. Mi smo u startu razmišljali o tome da želimo da snimak dobro zvuči – objašnjava on i dodaje da su se u bendu do sad ograničavali na format „bubanj, bas, gitara i glas“.
Prema njegovim rečima, kad su shvatili da to slobodno mogu da odbace, ruke su im bile odrešene i dozvolili su sebi da se koriste svime što im lepo zvuči.
– Tako planiramo i da nastavimo – poručuje Milinković.
Upitan kako muzičarima izgleda ovaj „pakao“ koji je zbog pandemije virusa snašao scenu i zaustavio svirke, on kaže da se snalaze i primećuje da je potrebno pronaći novi način stvaranja.
– Pa moramo da se snalazimo, zar ne? Mi nismo živeli od muzike ni pre nego što je krenula pandemija, pa ne možemo da se žalimo da nam je ugrožen hleb, ali svakako je teško navići se na nedostatak svirki i turneja. Definitivno nije održiv dosadašnji obrazac funkcionisanja benda, jedino razumno je potraga za novim načinima kreativnog izražavanja i promocije sopstvenog rada – zaključuje muzičar.
U spotu su svi pokidali
Milinković kaže da je spot za pesmu „Novčanice“ nastao prilično spontano, i tu najviše mogu da se zahvale Mariji Stošić, koja je inače makeup artist, ali se pokazala kao izuzetno sposoban producent.
– Mi smo joj se obratili i rekli da nam treba gotov spot za nedelju dana, i devojka se odmah bacila na posao i sazvala čitavu ekipu, i snimanje je prošlo neverovatno glatko. Spot su režirali Gvozden Ilić i Jana Anđić, i oni su takođe pokidali. Ma svi su pokidali! Pretpostavljam da nema dovoljno mesta u intervjuu da ih sve lično pomenem, ali svima smo previše zahvalni – poručuje on.
https://www.youtube.com/watch?v=7oK6CY9GG2k
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.