Nema sumnje da Eksl Rouz ne zvuči kao nekada i ne, to više nisu oni Gansi, ali ti utisci ipak deluju nekako nebitno u poređenju sa osećajem zadovoljstva što smo sinoć u Beogradskoj areni konačno uživo pred sobom videli i takvog Eksela i ovakav Guns N’ Roses. Jedni su žalili što u grupi, pored ostalih, više nema Sleša, druge je bilo „baš briga“ za legendarnog gitaristu jer je tu „ludi muzički genije“ Eksel, koji se svojski potrudio da pokaže da je i dalje onaj stari, a svakako jeste kada je energičnost na sceni u pitanju.

Ličnost poput Eksela Rouza na binu može da izađe samo na spektakularan način – praćen slikama sa četiri led ekrana i tri video bima, uz vatru i vatromet niotkuda se stvorio. Potpuno sakriven iza naočara i šešira, u srebrnom sakou i u farmerkama umesto nekadašnjeg šortsa, nije mirovao na sceni, neprestano je trčakarao levo-desno, baš kao nekada. Izvodeći pesmu „Sorry“ skinuo je naočare i publiku koja ga je tako dugo čekala pogledao „u oči“ i konačno se nakon nje i obratio fanovima. „Da li se dobro provodite“, upitao je već poprilično preznojeni Eksel, da bi potom binu na kratko ustupio svom gitaristi Ričardu Furtusu. On i Dizi Rid, koji je svirao klavir, su sa svojim solažama sve vreme koncerta bili neophodni predah za frontmena benda.

Set listu koju su Gansi tako lako otkrili uoči koncerta fanovi su naučili kao pesmicu, te su mnogi vreme do izlaska Eksela Rouza i ekipe na binu „ubijali“ neprestanim preslišavanjem. Prava debata vođena je na temu koliko će pesama zapravo odsvirati sa aktuelnog albuma „Chinese democracy“ i kada tačno po rasporedu treba očekivati vanvremenske numere „Sweet Child O’ Mine“, „November Rain“, „Knockin’ On Heaven’s Door“, „Paradise City“… To što smo svi kao znali kad će šta biti odsvirano apsolutno ne znači da je ovom koncertu nedostajala neizvesnost. Ona je zapravo drugo ime Eksela Rouza, poznatog ekces majstora, sa kojim organizatori nikada nisu načisto, sa kojim nikada ne znate šta u narednom momentu može da kaže ili uradi. I da, kada su pesme u pitanju sve je išlo očekivanim tokom. Koncert je počeo kratkim instrumentalnim uvodom, uvertirom za naslovni hit poslednjeg albuma „Chinese Democracy“. Usledila je „Welcome To The Jungle“, pa „It’s So Easy“, zatim kultna numera iz Džems Bond filmskih serijala „Liv and Let Die“… Fanovi koji su odrasli uz „Appetite for Destruction“, „Use Your Illusion“ ili „The Spaghetti Incident?“, kao i ovi mlađi koji stasavaju uz „Chinese Democracy“, vriskom su pozdravljali baš sve što je dolazilo sa bine i nema sumnje da se čekanje na Ganse, i ono u minutima i ono u godinama, bez obzira na sve i uprkos svemu i te kako isplatilo.

Guns N’ Roses su u Beograd došli iz Bukurešta, gde su nastupili u utorak veče. Dalji put na turneji „Chinese Democracy“ ih vodi u susedstvo, u Zagreb. Da vreme do izlaska američkih rokera na binu prođe što bezbolnije postarale su se grupe Night Shift i Danko Jones. Beogradski sastav je bio zadužen za „animiranje“ fanova koji su se u Areni pojavili već oko 21 čas, a kanadski za one najnervoznije koji su „brojali“ minute do početka svirke Rouza i ekipe. Bend Danko Jones, inače, nastupa kao predgrupa na svim koncertima Guns N’ Roses na turneji „Chinese Democracy“.

 

TraŽila se karta viŠe

Koncert Guns N’ Roses se našao u grupi malobrojnih potpuno rasprodatih nastupa u Beogradskoj areni. Nije bilo malo onih koji su u očaju tražili kartu više, ali nje nije bilo ni za lek.

Stari logo je i dalje „in“

Iako oduvek važe za hard rok bend, Guns N’ Roses su isto tako oduvek simpatisali zaljubljenici u mekši, pa i pop zvuk. Tako smo u Areni sinoć mogli da vidimo zaklete rokere obučene u kožu , te i fanove u „fensi“ izdanjima. Ali, i jedni i drugi su se odlučili za jedan isti modni detalj – majicu sa starim Guns N’ Roses logom, onim iz perioda kultnog gitariste Sleša. Očigledno je da je svima draži od novog, koji se promoviše na aktuelnoj turneji.

Novinare i fotoreportere u parter

Malo je reći da organizatori sinoćnjeg koncerta nisu predstavnicima medija obezbedili minimalne uslove za rad. Novinari su bili prinuđeni da izveštavaju iz središta mase, tiskajući se uz euforične fanove u parteru, umesto sa tribina, kako to obično biva na koncertima u Areni. Ista nevolja zadesila je fotoreportere koji su u prvim redovima morali da se „laktaju“ sa najžešćim fanovima kako bi napravili kakvu-takvu kvalitetnu fotografiju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari