Chinch i Rex organizuju premijerni zajednički koncert Alesandra Bosetija i Krisa Abrahamsa, u okviru Post-piano koncertne serije, koji će se održati sutra (nedelja) od 20 časova u Kulturnom centru Rex.

Na razmeđi elektronske i pijanističke improvizacije, između zvuka glasa, vokalnog semplera i klavirske pratnje odvija se uzbudljiv i nepredvidljiv dijalog dvojice izuzetno aktivnih i značajnih stvaralaca na impro sceni. Alesandro Boseti je rođen 1973. godine i deluje kao kompozitor, saksofonista i sound umetnik čije se delo pre svega bavi muzikalnošću govornog jezika i neobičnim, zvučnim aspektima verbalne komunikacije. Boseti je stvorio više tekstualno-zvučnih kompozicija za „live“ izvođenja, kao i nagrađivana radiofonska dela, koja su zabeležena na izdanjima kuća specijalizovanih za elektronsku eksperimentalnu muziku. U svojim delima on istražuje graničnu oblast između zvučne antropologije i komponovanja, često uključujući prevođenje i pogrešno razumevanje kao značajan činilac kreativnog procesa. Terenska istraživanja i intervjui su polazišna tačka za njegove apstraktne kompozicije pored upotrebe elektroakustičkih i akustičkih kolaža, relacionalnih strategija, korišćenja raznolikih instrumentalnih praksi, proširene vokalne tehnike i digitalne manipulacije.

U periodu od 2007. do 2009. godine stvorio je Mask/Mirror – sempler koji procesira u realnom vremenu snimke govornog jezika. Uz njegovu pomoć on istražuje ekspresivni, performativni potencijal „speech-loop“ formata u kombinaciji sa akustičkim instrumentima i improvizacijom. Bosetijev najnoviji kompakt disk „Zwolfzungen“ je uvršten na listu 15 najboljih „outer limits“ izdanja časopisa „Wire“ za 2010. godinu.

Kris Abrahams je pijanista najpoznatiji po svom angažmanu u legendarnoj grupi „The Necks“. Izuzetno aktivan na sidnejskoj džez i impro sceni od 80-ih godina do danas, sarađivao je sa velikim brojem grupa i muzičara, iz najrazličitijih muzičkih žanrova. Polovinom 80-ih postao je član indi-rok benda „The Sparklers“, a sa članicom grupe, pevačicom Melani Oksli je nastavio da redovno sarađuje na više albuma tokom 90-ih godina. Paralelno objavio je više solističkih ostvarenja, a takođe svirao je sa avangardnim muzičarima i kompozitorima poput Burkharda Bainsa, Majka Kupera ili Entonija Paterasa. Muzika koju je napisao za film The Tender Hook iz 2008. godine nominovana je za najbolji filmski saundtrek Australijske filmske industrije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari