– Realno, srpska napredna elita je u Beogradu na vodi dobila vanserijski prostor za brže, jače i bolje umetničke nastupe, čiju konzumaciju ne može, s obzirom na cenu karata, baš svako da plati – to primećuje voditelj Igor Brakus, odgovarajući na Danasovo pitanja dana: Kako komentarišete to što se koncerti svetski popularnih zvezda poput Marize i Bočelija sve češće organizuju na Beogradu na vodi.
On ističe da mu je “posebno interesantna činjenica da umetnik pre nastupa mora da dobije predsednikovo ordenje, te se postavlja pitanje da li bi uopšte mogao da peva, ako bi odbio tu počast”.
– U svakom slučaju, očekujem vrlo brzo reakciju srpskih naprednih kulturnih vedeta poput Karleuše, Lukasa i Brunclik koji su nepravedno zapostavljeni u ovoj koncertnoj raspodeli, a mnogo su više zadužili SNS od Marize i Bočelija – ukazuje Brakus.
Pozorišni reditelj Tatjana Mandić Rigonat zapazila je da se od traumatske crne tačke grada preko umetnosti abolira našto što je neoprostivo – izgradnja “Beograda na vodi”.
– Te velike svetske umetnike koji dolaze u Beograd, poput Marize i Bočelija, verovatno jedino zanimaju uslovi gostovanja – akustika, prostor.., a sve drugo treba nas da zanima. Ko to organuzje? Pročitala sam da je kod zgrade Geozavoda izgrađena specijalna dvorana na otvorenom – da li za jednokratnu ili trajnu upotrebi, odakle novac, dozvole i ostalo… Očligledna je želja da se od traumatske crne tačke grada preko umetnosti abolira našto što je neoprostivo – izgradnja “Beograda na vodi” onako kako je to urađeno i sprovedeno. Ali to nije problem velikih umetnika koj gostuju u Beogradu, to su naši lokalni problemi – istakla je rediteljka.
Arhitekta Dragomir Acović podseća da Beograd ima prirodnu divnu letnju pozornicu u Topčideru, gde se decenijama ništa ne događa, a da je prostor opterećen zgradama i saobraćajem proglašen za centar događanja.
– Čini mi se da se jako promenio odnos prema muzici i koncertima. Ranije je odlazak na koncerte ozbiljnih velikih izvođača bio kao odlazak na neku vrstu svečanosti za koju ste se pripremali u svakom pogledu, što nije isto kao kad idete negde da provedete vreme kao recimo na žurku. Tu je i ta fama o koncertima na otvorenom. Beograd ima prirodnu divnu letnju pozornicu u Topčideru, gde se decenijama ništa ne događa, a onda se neki prostor opterećen zgradama i saobraćajem proglasi za centar događanja. Sve to je, po mom mišljenju, bez veze. To nije ni stvaranje kulturnog identiteta “Beogada na vodi”. Mislim da to čak nikome nije ni palo na pamet, jer on je tu, svidelo se to nama ili ne – ističe Acović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.