Prema najnovijim podacima agencije „Nielsen SoundScan“ i drugih izvora koji prate stanje u muzičkoj industriji, ova godina je bila katastrofalna kako za velike lance prodavnica tako i za male specijalizovane muzičke radnje, a situacija se konstantno pogoršava. Treći put ove godine, i drugi put za samo mesec dana, prodaja muzičkih izdanja u tradicionalnim „fizičkim“ formatima kao što je CD beleži novi rekordan pad. Stoga, nije ni čudo to što jedan od najvećih prodajnih lanaca na svetu, američki „Best Buy“, najavljuje da će zbog smanjene potražnje značajno smanjiti prostor za CD izdanja u svojim prodavnicama, a sličan potez se očekuje i od drugih velikih distributivnih sistema.

Kako prenosi magazin Bilbord, „Nielsen SoundScan“ je za prethodnu nedelju izmerio prodaju od samo 4.830.000 CD izdanja, što je najmanji broj od 1991, od kada ova agencija počinje da vodi statistike. Sa druge strane, u Britaniji je upravo probijen novi rekord po pitanju prodaje daunloud izdanja – broj je sada veći od 500.000.000. Takođe, ove godine se očekuje da će se prodati 20.000.000 više digitalnih izdanja nego prethodne… Kako je svojevremeno predvideo magazin „Wired“, 2012. će obeležiti i konačnu dominaciju isključivo digitalne prodaje muzike, što će dovesti do redefinisanja pojma „izdavačka kuća“ i mogućeg smanjivanja uticaja „posrednika“ u industriji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari