Međunarodni džez festival u Montrealu, 31. po redu, otvorio je svoje bine za hip-hop pošto organizatori insistiraju na tome da su urbani zvuci integralni deo džeza – bez obzira na to šta na takvu ideju imaju da kažu puritanci. Preko dva miliona ljudi slušalo je, tokom 12 dana festivala, izvođenja Sonija Rolinsa, Bobija Mekferina, Ahmada Džamala i Herbija Henkoka između ostalih. Ali, uz Lajonela Ričija, Sindi Loper i Smokija Robinsona, pojavio se i reper Jasin Alsalman (rođeni Iračanin koji živi u Montrealu) i koji je sa bine poručio: „Arapi su novi crnci“.

Naravno, njegova muzika ima malo toga zajedničkog sa Čarlijem Parkerom, ali je on izjavio kako je baš džez imao veliki uticaj na ono što radi – pre svega u domenu improvizacije.

Tokom poslednjih pet godina neka od najvećih imena hip-hopa su nastupala u Montrealu. Ove godine su The Roots, iz Filadelfije, zabeležili svoj treći nastup. Oni, inače, donose publici mešavinu repa, fanka i džeza.

Organizatori festivala smatraju da je hip-hop zapravo moderna forma džeza. Ipak, za mnoge će daleko razložnije zvučati objašnjenje da „ako 22-godišnjak sada dođe da sluša hip-hop koncert, možda će se vratiti za par godina da sluša pravi džez bend“. To, pre svega, što je sada distribucija džeza u Americi sve teža – nema ga tako mnogo na radiju, a to nije muzički stil koji ljudi odmah „ukače“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari