
Na današnji dan, 22. marta 1996. godine, svet video igara postao je bogatiji za jedan od najznačajnijih naslova svih vremena – Resident Evil. Ova igra nije bila samo još jedan naslov na tržištu, već revolucija koja je definisala žanr survival horora i postavila standarde za buduće igre u ovom stilu.
Danas, više od dve decenije nakon originalnog izdanja, Resident Evil i dalje živi kroz nove igre, rimejkove i adaptacije, potvrđujući svoj status ikone u svetu zabave.
Razvoj igre Resident Evil
Razvoj Resident Evil-a započeo je početkom 1993. godine u japanskoj kompaniji Capcom, pod vođstvom producenta Tokura Fudživare. Fudživara je želeo da napravi rimejk svoje ranije igre Sweet Home iz 1989. godine, inspirisane istoimenim horor filmom. Međutim, projekat je ubrzo evoluirao u nešto sasvim novo, što je dovelo do rađanja jednog od najpoznatijih serijala u istoriji video igara.
Shindži Mikami, tada relativno neiskusan dizajner, preuzeo je ulogu direktora igre. Inspirisan klasičnim horor filmovima poput Noći živih mrtvaca i Teksaškog masakra motornom testerom, Mikami je želeo da stvori igru koja će igračima pružiti osećaj stalne napetosti i neizvesnosti. To je postignuto mračnom atmosferom, ograničenim resursima i neprijateljima koji izazivaju pravi užas.
Tehnički aspekti igre predstavljali su veliki izazov – prelazak sa 2D na 3D grafiku bio je složen proces. Tim je odlučio da koristi unapred renderisane pozadine sa poligonalnim modelima likova, što je omogućilo postizanje impresivne vizuelne estetike za to vreme.
Priča i gameplay
Radnja igre smeštena je u izmišljeni grad Rakon Siti, gde elitna policijska jedinica S.T.A.R.S. istražuje misteriozne nestanke. Igrači preuzimaju uloge dvoje članova tima, Krisa Redfilda i Džil Valentajn, koji otkrivaju tajnu laboratoriju u napuštenoj vili. Tu saznaju da je biotehnološka kompanija Umbrela sprovodila neetičke eksperimente koji su doveli do stvaranja zombija i drugih monstruoznih stvorenja.
Resident Evil kombinuje elemente istraživanja, rešavanja zagonetki i borbe, čime je postavio temelj za buduće survival horor igre. Ograničena municija i resursi dodatno su povećavali osećaj napetosti, terajući igrače da pažljivo planiraju svaki potez.

Uticaj i nasleđe
Resident Evil nije bio samo komercijalni uspeh – postao je kultni fenomen koji je inspirisao mnoge druge igre. Njegov uspeh doveo je do brojnih nastavaka, spin-offova i rimejkova, a uticaj igre osetio se i u drugim medijima, uključujući filmove, stripove i romane.
Ova igra je takođe pomogla popularizaciji zombi tematike u pop kulturi, što je kasnije uticalo na filmove poput 28 dana kasnije i serije kao što je The Walking Dead.
Filmska adaptacija
Ogroman uspeh igre doveo je do snimanja filmske adaptacije 2002. godine, u režiji Pola V.S. Andersona. Film je predstavio novu priču, smeštenu u univerzum Resident Evil-a, sa Milom Jovović u glavnoj ulozi kao Alis, lik koji nije postojao u originalnoj igri.
Iako su kritičari imali podeljena mišljenja, film je bio veliki komercijalni hit i pokrenuo je čitavu filmsku franšizu, koja je obuhvatila čak šest nastavaka.
Resident Evil i pop kultura devedesetih
Devedesete godine bile su ključan period za industriju video igara. Resident Evil je, zajedno sa igrama poput Silent Hill i Tomb Raider, pokazao da igre mogu biti moćan narativni medij, sposoban za pričanje kompleksnih priča i izazivanje snažnih emocija kod igrača.
Njegov uticaj osećao se i izvan sveta igara – od stripova i animacija do inspiracije za horor filmove. Resident Evil je otvorio vrata za moderni horor žanr u industriji zabave, učvršćujući svoje mesto kao jedna od najvažnijih igara svih vremena.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.