Iako je namrgođeno nebo pretilo da pokvari provod, u Novom Sadu je počela R:Evolucija – buran i krajnje jedinstven petodnevni doživljaj Exit festivala koji će potrajati do ranih jutarnjih časova u ponedeljak, 15. jula.
S obzirom da se ceo program prve večeri održavao samo na Main Stage-u, količina ljudi koja se slivala preko mosta ka Petrovaradinskoj strani nije bila ni blizu onome od prethodnih godina. Oko 20 časova tonska proba Marčela je još uvek trajala, dok su se ljudi polako okupljali ispred bine. Uz prepoznatljivo uvodno „ne može, niko ne može da smiri…“ na binu su oko pola devet, kao što je i najavljeno, izašli Iskaz, Marčelo i Filteri. Pozdravivši publiku, Marčelo je (nezvanično) proglasio festival otvorenim, pošto je to bila prva svirka prve večeri, ali i najavio zvanično otvaranje koje je usledilo kasnije. Već uz prve stihove prve pesme „Bol i revolt“ harizmatični Marčelo sa ekipom pokrenuo je masu na skakanje i složno poslušno podizanje ruku na njegovu komandu „svi ruke gore“. I voleli tu vrstu muzike ili ne, mora se priznati da je kompletna mašinerija od pet vokala, gitare, basa, klavijatura, bubnja i DJ-a savršeno uigrana i usvirana, na šta publika (većinom mlađeg uzrasta) zaista burno reaguje. Usledilo je zakuvavanje uz pesmu „Otkucaji“ sve do potpune histerije u publici, koja je sad već dobro popunila prostor ispred bine, što se nastavilo uz nešto žešće rifove a zatim i tokom neizbežnog hitića „Mamica“, da bi kulminiralo uz poslednju pesmu te večeri – „Pozerište“.
Oko pola deset počeo je nastup hora koji nije portrebno posebno predstavljati – Viva Vox. Ovaj neobični hor iz Zemuna koji se pretežno bavi a cappella (bez instrumenata) obradama pop-rok muzike počeo je nastup uz prve kapi kiše, ali to nije omelo ni njih ni publiku da uživaju. Uz beat box i svojevrsnu koreografiju proveli su nas kroz brojne hitove pop-rok muzike, između ostalih pesme grupa Sistem of a Down, Prodigy, Queen, Abba, EKV, Majkla Džeksona, Eltona Džona, Erika Kleptona i naravno neizbežne obrade „Du hast“ nemačkog industrial-metal benda Rammstein, koja ih je i proslavila – snimak njihovog izvođenja ove pesme u roku od par dana obišao je ceo svet i doneo horu milionsku popularnost na sajtu YouTube. Nastupom na Exit festivalu, hor Viva Vox je još jednom pokazao da uspešno eksperimentiše sa različitim muzičkim žanrovima i pomera granice nemogućeg kada je u pitanju ljudski glas.
Kao što je i najavljeno, nešto pre 23 sata usledila je nesvakidašnja ceremonija otvaranja koju su izvele međunarodne performans trupe Area 51, Arcadia i domaće – Alternacija i Duplo Dno, kroz priču o energiji, o ljubavi i r:evoluciji, koja će obeležiti ovogodišnji festival, sve u znaku Nikole Tesle, začinjeno sevanjem veštačkih munja, pirotehnikom na bini i velikim finalom uz spektakularan vatromet, koji kao da je rasterao kišu koja je posle toga prestala da pada.
Dvadesetak minuta nakon 23 sata na na bini se pojavio hedlajner večeri – Nile Rodgers, tvorac ultimativnih hitova „Le Freak“, „Get Lucky“ i mnogih drugih, sa njegovom grupom Chic. Chic, koji je njegov originalni bend, pokazao je zašto predstavlja jednu od najznačajnijih pojava u pop i disko muzici ikada. Njihovi svima dobro poznati hitovi, kao što su „Good Times“, „Dance, Dance, Dance“, „Everybody Dance“ i posebno „I Want Your Love“ i „Le Freak“, sa nezaboravnim pokličem „aaah, freak out“, odzvanjali su sa Main Stage-a po celoj Petrovaradinskoj tvrđavi.
Nile Rodgers će zasigurno biti zabeležen u istoriji kao jedan od ljudi koji su najviše uticali na tokove razvoja popularne muzike – producent, kompozitor i gitarista koji stoji iza najvećih uspeha, singlova i albuma velikana kao što su David Bowie i Duran Duran, čovek koji je stvorio Madonnu, za koga su se otimali giganti kao što su Mick Jager i Michael Jackson.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.