Dobra vest za američke izdavačke kuće ove godine je da su njihovi pevači i grupe dominirali i preko Atlantika – na evropskim listama singlova. S druge strane, daleko su lošiji bili kada su u pitanju albumi, što se može objasniti i okrenutošću ka singlovima pojedinih izvođača.


Iako još nisu poznati kompletni rezultati o prodaji, neke stvari su evidentno jasne zahvaljujući pregledu dešavanja na listama u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj i Italiji tokom perioda od 52 nedelje, koji je okončan 18. novembra. Tri najprodavanija singla u Evropi, tokom tih godinu dana, bili su „Bad Romance“ (Lejdi Gaga), „Meet Me Halfway“ (Black Eyed Peas) i „Love the Way You Lie“ (Eminem i Rijana). Međunarodni izvođači – uglavnom Amerikanci, zabeležili su čak 80 odsto od prvih 20 i čak devet od prvih deset mesta na listama.

S druge strane iako je „The Fame“ Lejdi Gage bio najprodavaniji album tog perioda, među prvih deset je pet Britanaca (Paolo Nutini, Florence & the Machine, Mumford & Sons, Plan B i JLS), a domaći repertoar je činio 55 odsto prvih 20. To, na kraju, znači i da se konačno poništila ranija sveprisutna korelacija između prodaje singlova i albuma. Amerikanci umeju da naprave hit singlove i pridobiju mlađe generacije, ali na polju albuma definitivno gube trku.

Analitičari ukazuju na to da ako Amerikanci misle da prodaju više albuma, onda moraju više i da nastupaju po Evropi – naročito po manjim mestima. Emitovanje hitova na televiziji je dovoljno dobro da obezbedi prodaju singla, ali ne i albuma.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari