Srpski džez sastavi Woodcock Group i Eyot objavili su albume za američke izdavačke kuće. Iako zvuči neverovatno, ipak je potpuno istinito – srpski džezeri polako ali sigurno osvajaju tržište SAD, podneblje gde je džez ponikao kao muzički pravac i gde je tradicionalno cenjen.


Niški sastav Eyot je još pre više od godinu dana objavio album za izdavačku kuću Ninety and Nine Records iz Njujorka. Grupa Eyot koju čine kompozitor i pijanista Dejan Ilijić, gitarista Slađano Milenković, basista Marko Stojiljković i bubnjar Milošem Vojvodićem debi album „F.A.M.E.S.“ je snimila 2009. godine u Skoplju. Nastupi na Nišvilu, ali i inostranim džez festivalima urodili su plodom, te su brzo uspeli da zainteresuju nezavisnu diskografsku kuću iz SAD. Američki mediji za Eyot tvrde da su „nirvana evropskog džeza“. Poznata pijanistkinja i džez kritičarka je za niške džezere napisala da „svojom muzikom pričaju priču kao u dobrom filmu“, ali i da „strašću sa kojom sviraju, a koja se i te kako primećuje i na albumu, stvarna neponovljivo iskustvo“. Trio Woodcock Group, koji čine pijanista Aleksandar Jovanović, basista Marko Fabri i bubnjar Aleksandar Cvetković ove nedelje su snimili album za Sunset Jazz Recordings iz Nju Džersija, čiji je vlasnik Don Literman. Objavljivanje njihovog albuma za izdavačku kuću čije ime garantuje samo kvalitetna džez izdanja zakazano je za 10. maj.

Srbija možda nije plodno tlo za džez muziku, ali nema sumnje da kvalitetni srpski džezeri imaju budućnost na tržištima gde se ovaj zvuk mnogo više ceni. Eyot i Woodcock Group samo su poslednji primeri proboja srpskih džezera na Zapad, a seobu na tržište SAD prvi je još pre više od šest decenija započeo legendarni Duško Gojković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari