Ekonomistkinja objasnila zašto je Švajcarska dobila toliko bodova na Evroviziji 1Foto: EPA-EFE/JESSICA GOW SWEDEN OUT

Hrvatska ekonomistkinja Vedrana Pribičević se u statusu na Fejsbuku osvrnula na ovogodišnju Evroviziju i pobedu Švajcarske, koju je predstavljao Nemo s pesmom „The Code“.

„Selekcija talenata selekcijom vratara sudbine. 22 douz points od žirija. Kako su uspeli dadobiju toliko bodova? Jednostavno: napravili su nešto vrlo ‘švajcarski’ – ‘they scienced the sh*t out of it’. U Švajcarskoj se predstavnik bira internim takmičenjem. Ove godine im je sistem takmičenja osmislio ‘YouGov’, jedna od najpoznatijih kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta“, napisala je ekonomistkinja, prenosi Index.


„Kako izgleda taj proces? Tri tela odlučuju o tome ko će biti pobednik. Prvi je panel domaće publike. Drugi je panel internacionalne publike. Treći je panel bivših sudija Evrovizije, njih skoro 30, iz 20 zemalja. U prethodnim godinama su eksperimentisali sa članovima stručnog žirija – bile su to bivše sudije, bivši takmičari ili tekstopisci koji su nastupali na Evroviziji, ali i uspešni profesionalci iz međunarodne muzičke industrije. Selekcija je organizovana kao turnir s rundama, gde su svaku od 427 pristiglih pesama (od kojih je 40% stiglo iz Švajccarske, a ostatak iz sveta) sudili panel domaće publike, panel bivših sudija i panel od minimalno 240 predstavnika međunarodne publike. Selektirano je top pet pesama i svi su umetnici dobili poziv u trening kamp kako bi uvežbali nastup. Od tih pet pesama, izabran je predstavnik. ‘They cracked the code alright'“, dodala je.

Podsećamo, Nemo je osvojio ukupno 591 bod, dok je drugoplasirani Baby Lasagna osvojio 44 boda manje od njega. Međutim, Baby Lasagna osvojio je najviše glasova publike, ukupno 337 bodova, zbog čega su mnogi pisali kako je hrvatski predstavnik taj koji je trebalo da pobedi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari