Recenzija za “Samo mi se spava” Luka Bleka: Još jedna godina u kojoj Srbija izlazi van okvira 1Foto: Printscreen/YouTube/RTS Pesma Evrovizije - Zvanični kanal

Wiwibloggs je najposećenija svetska nezavisna veb stranica posvećena takmičenju za pesmu Evrovizije, a njen Vivi žiri ( Wiwi Jury) ocenjivao je našeg ovogodišnjeg takmičara Luka Bleka i srpsku predstavnicu – pesmu “Samo mi se spava”.

Njihov interni tim „muzičkih neprofesionalaca – recenzira“ ocenjuje 37 pesama koje se takmiče na Evroviziji 2023. te je na red došla i Srbija koja je za takmičenje odabrala Luka Bleka sa pesmom „Samo mi se spava“.

U daljem tekstu slede ocene Vivi žirija:

Luis: Sve svuda i odjednom, baš kao u filmu nagrađenom Oskarom. Luk Blek kreira video igru na sceni, a vi želite da istražite ceo njen svet. Toliko je inputa u ovoj izvedbi i ima toliko dopadljivih stvari. „Samo mi se spava” je veoma eksperimentalno delo, ne odaje osećaj da je stvoreno samo za scenu, te je dovoljno dobro da se svira bez vizuelnih prikaza. Još jedna godina u kojoj je Srbija izašla van okvira, i to sa kakvom sjajnom idejom.

Ocena: 9

Dijego: Srbija zna kako da iz godine u godinu isporuči najunikatnije radove. Lukov neverovatan nastup oživljava svet video igara posle zombi apokalipse. U međuvremenu, pesma daje ukletu rok-metal vibraciju sa značajnom i snažnom porukom. „Samo mi se spava” je bez sumnje jedan jak kandidat.

Ocena: 7.5

Tom: Volim što je Luk Blek drugačiji i ne pokušava da imitira druge. Međutim, „Samo mi se spava“ je za moj ukus previše alternativna stvar. Jednostavno ne uživam u ovoj vrsti muzike. Jeziv smeh, stalno šaputanje i „zdravo“ – sve je to pomalo uznemirujuće i osećam da sam se upustio u čudan horor film. Svaka čast što si drugačiji, ali jednostavno, to nije za mene. Takođe, Srbija se našla u „težem” prvom polufinalu, te bih bio iznenađen da se plasira.

Ocena: 3

Sajmon: Neću da spavam, jer volim avangardni pravac kojim je Srbija krenula poslednjih godina. Prisustvo Luka Bleka savršeno odgovara opisu avangarde. Teški elektronski ritam u horu ide mi pravo u vene, a ne škodi ni to što je Luka apsolutni miljenik u intervjuima. Iako verovatno nema privlačnost Konstraktinog ulaska, pametna inscenacija u kombinaciji sa Lukovim očaravajućim vokalom katapultirala je ovu pesmu na vrh mog rangiranja. Ne skroz do vrha, ali se nadam da će Srbija ponovo naću u rasponu od prošlogodišnji prvih pet mesta.

Ocena: 8,5

Oliver: Jezivo i sanjivo, „Samo mi se spava” jedna je od najeksperimentalnijih numera na ovogodišnjoj Evrovizijskoj plejlisti. Luk Blek prikazuje maštovite muzičke ideje i mudrost prilikom pisanja pesama, koristeći modalne pasuse i duhovitu igru reči izazivajući osećaj misterije. No, ponekad je mešavina pretrpana. Zato je u loncu jedan previše sastojak da bi se bilo koji od ukusa izdvojio, ostavljajući neke elemente nerazvijenim. Sa nepovezanim stajlingom, srpskoj sceni je potrebno fino podešavanje da bi obezbedila mesto u finalu. Nikada ne zaboravite, ponekad je manje više.

Ocena: 6