Šestominutne ovacije ispratile su srpsku premijeru Šostakovičeve Četvrte simfonije u izvođenju Beogradske filharmonije i dirigenta Kristijana Mandeala, saopštila je Filharmonija.
Svi koji su se bili na Kolarcu u petek uveče prisustvovali su istorijskom trenutku, ne samo otkrivanja ovog remek-dela već i izvanrednom izvođenju Beogradske filharmonije za koje mnogi misle da je jedno od najboljih u sezoni, saopštila je je Filharmonija.
„Ovo je bio jedan od najboljih koncerata sa Beogradskom filharmonijom. Ne mogu da tvrdim, ali čini mi se da je večeras bila premijera Šostakovičeve simfonije ne samo u Srbiji već i u ovom delu Balkana. To je razumljivo, nema puno orkestara koji mogu da je izvedu. Ona je jako teška, na početku rada vam se čini da je hermetična, ali uz poniranje u njene dubine shvatate koliko je direktna“, rekao je dirigent Kristijan Mandeal nakon izvođenja ove simfonije koje je i za njega bilo prvi put u veoma bogatoj karijeri.
Nije samo bina bila mala za neverovatnih 109 muzičara već i dvorana Kolarca za publiku koja je stojeći, bez daha, pratila 60 minuta veličanstvenog, ali i potresnog dela jednog od najvećih simfoničara 20. veka, ističe Filharmonija.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=x9KRiTVMyFU]
Celokupno stvaralaštvo Šostakoviča obeleženo je nizom promenlljivih okolnosti vremena u kojem je živeo. Stvarao je dela koja su predstavl?ala lični odraz revolucionarnih događaja u Rusiji i istovremeno je bio hvaljen i osporavan.
Četvrtu simfoniju kompozitor je povukao uoči premijere 1936. godine, pa je prvi put izvedena tek 25 godina kasnije u Moskvi. Za nju se kaže da nije pisana za orkestar već za nervni sistem neverovatno preciznih refleksa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.