Martin SkorsezeFoto: EPA-EFE/ALESSANDRO DI MEO

Jedan žanr, osim adaptacija stripova, u koji se Martin Skorseze nije upustio je horor.

Naravno, njegovi filmovi mogu da budu  poprilično krvavi, ali generalno su na strani trilerskog realizma.

Iako je Skorseze izbegavao žanr horora, to ne znači da ga neki od njegovih vodećih predstavnika nisu duboko inspirisali, piše Index. hr .

U jednom intervjuu Skorseze je pohvalio talenat i tehniku „majstora“ naučno – fantastičnog horora Džona Karpentera.

„Džon Karpenter je reditelj koji se ne stidi da se zadrži unutar žanrova koje voli i koji se bavi svojim zanatom kao majstor. Njegove slike uvek imaju kvalitet ručne izrade. Svaki rez, svaki pokret, svaki odabir kadriranja i pokreta kamere“, rekao je Skorseze.

Skorsezeova strast za hororom s realističnim zapletima nadahnuta je brojnim filmovima, ali čini se da nijedan nije bio toliko nezaboravan kao ratna drama Andžeja Vajde „Pepeo i dijamant“, piše Far Out Magazin.

„Poput noćne more koja ne prestaje „

 

Izabravši jezivi klasik kao jedan od deset najboljih filmova svih vremena, Skorseze se prisetio kako ga je otkrio u svojim kasnim tinejdžerskim godinama.

„Prvi sam put “Pepeo i dijamant” video 1961.“, prisetio se. Nastavio je opisujući Vajdin jedinstveni smisao za horor.

„Poput noćne more koja ne prestaje da se odvija, osećaj izluđujućeg ludila i apsurda, tragedija političkih prepucavanja na ivici mira i ratnog sazrevanja. On je uzor svim filmadžijama“, rekao je.

Cenjeni poljski redatelj Andžej Vajda preminuo je 2016. u 90 godina.

Bio je najpoznatiji po ranoj trilogiji ratnih filmova Pokoljenje, Kanal te Pepeo i dijamant, ali se mogao pohvaliti širokim i impresivno raznolikim katalogom, koji je završio filmom Afterimage iz 2016. godine.

Godine 1981. nagrađen je Zlatnom palmom na filmskom festivalu u Kanu, a 2000. dobio je počasnu nagradu Akademije za doprinos svetskom filmu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari