U četvrtak veče u Atrijumu Narodnog muzeja svečano je predstavljena monografija „Petar Omčikus“ autora dr Lidije Merenik i dr Ješe Denegrija u izdanju „Fondacije Vujičić“.
Istom prilikom je, po želji umetnika, njegovo antologijsko platno „Ruševine Zadra“ iz 1947. godine poklonjeno Narodnom muzeju.
Umetnikova supruga Mirjana uručila je sliku direktorki Narodnog muzeja Bojani Borić Brešković. Direktorka Narodnog muzeja je kazala da će slika dobiti mesto u stalnoj muzejskoj postavci.
Dr Lidija Merenik je govorila i značaju Omčikusove rane, beogradske faze u okviru koje je nastala i slika „Ruševine Zadra“. Te 1947. godine sedmoro darovitih i smelih studenata Petar Omčikus, Kosara Bokšan, Mića Popović, Vera Božičković, Bata Mihailović, Ljubinka Jovanović i Mileta Andrejević odlazi na višemesečni boravak u Zadar, slikajući mimo snažnih smernica sa Akademije o slikanju u okvirima socijalnog realizma. Lidija Merenik je nastojala da kontekstualizuje i revalorizuje značaj čuvene „Zadarske grupe“, određujući adekvatno mesto i značaj rada mladog Petra Omčikusa pre konačnog odlaska u Pariz.
Ješa Denegri je dao jezgrovit osvrt na umetničko traganje i izražajno istraživanje tokom narednih decenija stvaranja, tokom kojih Petar Omčikus živi i radi u Parizu, kao i o recentnim radovima nastalim po povratku u Beograd.
Prijatelj i kolekcionar, košarkaški trener, Duško Vujošević, doneo je dodatnu perspektivu i pogled na Omčikusov opus. Uz snažnu ličnu notu, prijatelja, ljubitelja umetnosti i pasioniranog kolekcionara, zaokružen je razgovor o plodnom umetničkom stvaralaštvu Petra Omčikusa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.