U galeriji raščanskog Centra za kulturu „Gradac“ sinoć je otvorena izložba Lazara Vozarevića (1925-1968), jednog od najsamosvojnih slikara u istoriji srpske umetnosti druge polovine 20 veka. Ove godine, 29. marta , navršilo se 50 godina od njegove smrti pa je ova izloba upriličena u znak obeležavanja tog datuma.
Na izložbi u Raški prikazano je 15 slika i 8 crteža ,među kojima su i crteži iz „Kosovskog ciklusa“, a tokom njenog trajanja biće upriličene i projekcije kratkih dokumentarnih filmova o životu i radu umetnika i o aktivnostima preduzetim na restauraciji njegovih slika.
Na ovaj način skreće se pažnja javnosti na stvarlački opus Lazara Vozarevića koji je uspeo da se nametne specifičnim crtačkim ostvarenjima, a pre svega smelim, danas s pravom možemo reći , revolucionarnim iskorakom u „moderni svet egzistencijalizma“, spojivši duh srednjovekovne slikarske tradicije sa savremenim slikarskim formama. Izložbeni eksponati deo su bogate zaostavštine Lazara Vozarevića koju čuva „ Galerija Lazar Vozarević “ iz Sremske Mitrovice , reprezentujći , na taj način , umetnički opus Lazara Vozarevića , pružajući uvid u sve stilske faze njegovog slikarstva.
Na otvaranju izložbe u Raški o stvaralaštvu Lazara Vozarevića pored Sonje Milićević, kustoskinje galerije „Gradac“ govorili su i predstavnici Galerije iz Sremske Mitrovice, istoričarka umetnosti Marija Vukajlović i direktor Milan Marinković. Izložba koja će trajati od 9.maja pobudila je veliku pažnju javnosti u Raški a posebno mladih poštovalaca likovne umetnosti iz gradića na Ibru koji su bili i najbrojniji na sinoćnjem otvaranju. I ovim događajem Centar za kulturu „Gradac“ potvrđuje jasnu profilisanost i spremnost da prikazuje i podstiče kvalitet i vrhunsko stvaralaštvo u brojnim umetničkim oblastima. Kruna takvog njihovog rada bez sumnje su Raške duhovne svečanosti, jedinstvena kulturna manifestacija koja će ,ove godine , u avgustu, obeležiti četvrt veka trajanja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.