Srđan Vučinić za Danas: Purišni filmovi su kao kubističke slike, kao avangarda Pikasove "Gernike" 1FOTO Stanislav Milojković

Srđan Vučinić, filmski kritičar, umetnički direktor Festivala autorskog filma, koji je povodom svog jubilarnog, 20. izdanja prvi put dodelio Nagradu za životno delo, a Puriša Đorđević je bio njen prvi laureat, oglasio se povodom smrti našeg cenjenog reditelja

– Kao što sam već jednom napisao, Purišini središnji filmovi i junaci u njima podsećaju nas najviše na kubističke slike i crteže: svi oni prostiru se u isti mah kroz nekoliko vremena, postoje simultano u različitim tačkama u prostoru, janusovski, imaju više lica. Tako gledano, njegovu veliku ratnu tetralogiju („Devojka“, „San“, „Jutro“, „Podne“) možemo uporediti sa avangardnom monumentalnošću Pikasove „Gernike“. Istorija se u Đorđevićevoj tetralogiji stapa sa snoviđenjem, dok se faktografija i arhivistika mešaju sa nadrealnom vizijom – i to je, pored muzičkih principa ritma, harmonije i kontrapunkta u montažnom oblikovanju celine, rekao bih, lajt-motiv ovog osobenog opusa… Imao sam sreću da se sa Purišom viđam u ovoj zadnjoj deceniji, svoje poslednje dokumentarne i eksperimentalne filmove premijerno je prikazao upravo na našem Festivalu autorskog filma. Taj rad na filmu davao mu je neverovatnu volju za životom, vraćao mu energiju mladića iz njegovog imena. Nadam se da ćemo barem deo toga moći ponovo da prikažemo ove i sledeće godine na festivalu – kaže Srđan Vučinić.

O Puriši Đorđeviću i njegovom značaju za našu kulturu za Danas su govorili i Radoslav Rale Zelenović, dugogodišnji urednik Filmskog programa TV Beograd i direktor Jugoslovenske kinoteke, i Jugoslav Pantelić, direktor Jugoslovenske kinoteke i umetnički direktor Festa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari