Središnji temat u poslednjem broju jednog od najuglednijih američkih i svetskih pozorišnih časopisa, Theater (39/3), koji izdaje prestižni univerzitet Jejl, posvećen je našem savremenom teatru. Temat nosi naziv „Srpsko pozorište na raskršću“, što je ujedno i naslov njegovog glavnog teksta, čiji je autor Ivan Medenica.

Pojam „raskršća“ odnosi se na društvene i kulturne prilike u Srbiji od pada Miloševićevog režima do danas. Medenica razvija tezu da je u srpskom pozorištu danas teže razviti politički angažman nego u devedesetim zbog opšte ideološke dezorijentacije, ističe da taj angažman postaje posredan i da mu se fokus često pomera s domaćih na globalne teme, a kao primere postojanosti u kritičkom promišljanju navodi Biljanu Srbljanović i Sonju Vukićević. Delo Biljane Srbljanović je za Medenicu značajno i zbog stalnog razvoja dramske forme koji je bitno uticao na pojavu nove generacije dramskih pisaca, među kojima se posebno ističu ženski autori. Esej se završava tvrdnjom da se, posle dugogodišnje krize, pojavila i nova generacija mladih reditelja s mnogo radikalnijim poetikama, među kojima se izdvajaju Miloš Lolić i Ana Tomović. Temat dopunjuje razgovor s predstavnicima te generacije, Lolićem i spisateljicom Milenom Bogavac, koji je vodio glavni urednik časopisa Tom Seler. Objavljena je i drama Biljane Srbljanović „Barbelo, o psima i deci“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari