Na prvi pogled biti ljubitelj klasične muzike u srbiji je pomalo kao biti ljubitelj čvaraka u Teheranu – otpočeo je u svom stilu šokantno-duhovito svoj govor na otvaranju Somborskih muzičkih svečanosti direktor Beogradske filharmonije Ivan Tasovac.


– Nije da nas nema ali smo malo vidljivi. Delimično tome doprinose i mediji pa me ne bi začudilo, pošto kod nas naslovi sadrže „šokantno“ i „skandalozno“, da posle koncerta Aleksandra Madžara, koji vidim da svira Mocarta, naslov u nekom tabloidu bude „Šokantno otkriveno da pored Mocart kugli postoje i Mocartove sonate“ ali upravo ovakvi festivali kao što je ovaj u Somboru dokazuju da situacija nije tako crna kao što je povremeno prikazuju. I da u svakom mestu u Srbiji postoji duhovna elita…- istakao je Tasovac.

„SOMUS – pedeset godina posle“ obnavlja stare vrednosti Grada, ali u isto vreme savremenim konceptom redefiniše muzičku prošlost i daje joj novi život nakon više godina. U tom smislu, s osam koncertnih večeri, SOMUS je obuhvatio različite muzičke žanrove i koncertne prakse u kontekstu savremenih festivalskih koncepata. Prve večeri nastupio je Hor Colegium Musikum iz Beograda. Najsloženiji će biti nastup Opere i Hora Srpskog narodnog pozorišta u izvođenju scenske kantate Karmina Burana, sa oko 180 izvođača, a na kraju festivala, 28. aprila, nastupa sada već svetski proslavljeni hor Viva Vox.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari