Prvi broj časopisa „Poetika“ u izdanju IP „Čigoja“ predstavljen je juče u Biblioteci grada Beograda. Ovaj novi časopis se bavi teorijom, istorijom i kritikom poezije. Prema rečima izdavača Žarka Čigoje, „Poetika“ se pojavila u vreme kad su ovakvi časopisi počeli masovno da nestaju.

– Mislim da je pojava ovog časopisa stvarno jedan od najvažnijih kulturnih događaja u Beogradu i Srbiji. Važno mi je da smo mi kao izdavači stali iza ovog časopisa, jer je zaista značajan za srpsku kulturu – izjavio je Žarko Čigoja.

Profesor Leon Kojen istakao je da su inicijativu za ovaj časopis pokrenuli, pored njega, Milosav Tešić i Aleksandar Jovanović.

– Nadamo se da ćemo uspeti da izdajemo ovaj časopis redovno, odnosno tri puta godišnje. Poštovaćemo najviše standarde koji su istorijski ostvarivani u našoj književnoj periodici. ‘Poetika’ je časopis posvećen teoriji, istoriji i kritici, tako da je neosporno da ovakav časopis nedostaje u poslednje vreme, jer je poezija zanemarena u odnosu na druge žanrove, kao što je drama. ‘Poetika’ ima tri osnovna cilja. Prvi cilj je da se na što dublji način osvetle ključne strane srpke pesničke tradicije, jer je to najvredniji deo srpske književnosti, tako da će se časopis baviti ključnim temama za razumevanje naše pesničke tradicije, ali i našom aktuelnom poezijom. Drugi cilj je vraćanje prekinutog kontakta između naše poezije i stranih poezija, tako da ćemo objavljivati i ozbiljne radove o stranim pesnicima i o stranoj poeziji, kojih ima i u ovom broju. Treći cilj koji smo sebi dali je da probamo, a za to imamo uslova, odnosno da se trudimo da poštujemo visoke standarde za koje je srpska kulturna, književna i intelektualna elita sposobna. Kod nas ima priličan broj ljudi koji se na produbljen način bave poezijom, ali se njihov rad često ne vidi u poplavi tekućeg književnog kiča i u nevoljama u kojim se nalazi srpska kultura i književnost. Okupićemo probran krug saradnika koji gaje duboko uverenje da je poezija autonomna stvar i da ima nezaobilaznu ulogu u duhovnom, intelektualnom i kulturnom životu uopšte – objasnio je Leon Kojen.

Akademik Milosav Tešić naglasio je da prvi broj časopisa nije tematski kao što će biti drugi broj.

– U svakom broju časopisa izlazi rubrika „Nove zbirke“. U prvom broju časopisa u okviru ove rubrike prikazane su dve knjige, koje spadaju u najbolja pesnička ostvarenja koja su objavljena prošle godine. To su zbirke „Pre tišine“ Milovana Marčetića i „Svedenost i svođenja“ Dragana Hamovića. Ova rubrika će uvek davati prikaze izabranih i sabranih pesama naših najznačajnijih autora i pokazaće po čemu se te knjige izdvajaju u pesničkoj produkciji. Takođe, ova rubrika je otvorena i za nova pesnička dela za koje se može reći da su po nečemu zanimljiva, odnosno da se po originalnošću zamisli izdvajaju od drugih pesničkih knjiga – rekao je Milosav Tešić.

Profesor Aleksandar Jovanović izrazio je zahvalnost Kojenu, jer je pokrenuo ovaj prvi broj, kao i Tešiću, čijoj se poeziji divi.

– Moj lični doprinos je nešto skroman, ali nadam se da će se popraviti. Ako časopis bude izlazio redovno, a nadam se da hoće, posle godinu ili dve ćemo videti domete. Služićemo tumačenju poezije, a na taj način i samoj poeziji. Želeo bih da oni koji prate časopis s nestrpljenjem čekaju nove brojeve – kazao je Aleksandar Jovanović.