Jedna od najkvalitenijih serija prethodnih nekoliko godina „Succession“ je ušla u svoju poslednju, četvrtu sezonu, a sa trećom epizodom su „probili plafon“ očekivanja i oduševljenja kako kritike tako i publike.
Ova epizoda će verovatno biti upamćena kao jedna od najboljih svih vremena, ne samo ove serije, nego televizije uopšte. I da, novinari i drugi online kreatori imaju običaj da preteruju i prave preterane izjave radi više klikova, ali kad se desi ovakav sat moderne televizije, tu više nema preterivanja. Serija je dobila svoj „Ozymandias“ ili svoj „Rains of Castamere“, ili šta god vi već smatrate kultnim epizodama nekih drugih serija.
Kao i mnoge epske serije i filmovi, kreator ove priče Džesi Armstrong je iskoristio venčanje jednog od likova da bi ispričao iz drugog plana neku veću priču, doneo u taj svet neku „life-changing“ situaciju posle koje niko od likova ne može da ostane isti. Treća epizoda serije se zove „Connor’s weeding“ i kao što pretpostavljate, to venčanje je, iako na kraju odličnom jednom scenom izvedeno, najmanje bitno za ovih sat vremena.
Naravno, slede ogromni spojleri za ovu sezonu, ali i celu seriju u globalu.
Umro je Logan Roj. Iako se to najavljuje na neki način još od prve sezone pogoršavanjem njegovog zdravlja, ova smrt nije baš bila najočekivanija stvar. Barem ne ovako rano u sezoni. Naslednici su više od polovine epizode proveli na telefonu opraštajući se od oca, iako on već odavno ništa od toga nije čuo, jer je već bio mrtav ali niko nije imao hraborosti od njegove pratnje iz aviona koji je leteo da konačno potvrdi dogovor o prodaji firme, potvrdi smrt. Kako u svetu visokog biznisa i politike biva, njegovo telo se još nije ni ohladilo, deca su još uvek plakala, a već su krenule da se sklapaju nove poslovne odluke i razmišljanja kako i šta dalje.
Serija je učinila ono što retko ko može i ume, navela vas je na to da vam bude žao i da zaista vam bude stalo za likove koji su užasni, užasni ljudi. I to je ono što je generalno genijalno u celoj ovoj seriji, pored komedije koja se promaljala i ovoj epizodi, a to je da pokazuje humanost u pravim životnim negativcima, jer ovi likovi to svakako jesu. U društvu u kom velike korporacije vedre i oblače, nisu vam potrebi likovi iz crtaća sa bombom koja će razneti pola sveta i Betmen koji će isti spasiti sve u poslednjoj sekundi. Dovoljno je samo da imate porodicu Roj. „Succession“ je moderna verzija Kopolinog Kuma, jer pravi gangsteri danas imaju diplome sa Harvarda.
Troje dece, odnosno glumci, Džeremi Strong, Sara Snuk i Kiran Kalkin, svako na svoj način je dao svoj maksimum i ne verujem da će ih jedna nagrada zaobići kad dođe vreme za to. A o odluci da smrt Logana Roja vidimo gotovo van kamere, i njegovo beživotno telo u samo jednom kadru je prosto genijalna. Nismo imali veliku smrt, žvakanje i rušenje scenografije i njegove poslednje reči na izdisaju, što bi se možda očekivalo od šekspirovskog lika kao što je on bio, a i od dramatičnog glumca kao što je Brajan Koks. Samo vest da je kolabirao u toaletu i pokrete masaže srca prve pomoći gotovo pola sata.
Ova serija savršeno pokazuje sve „daddy issues“ probleme, tako omiljene u celoj pop kulturi. Iako su naslednici rešili da krenu protiv njega i dalje su u suštini čekali tu kosku da im on baci, da bi je glodali i borili se oko nje, i dalje tražili poštovanja i potvrdu da vrede, a sa njegovim umiranjem i situacijom da se možda oproste preko telefona dobili su i svoju poslednju šansu.
Mark Majlod, reditelj većine epizode, rešio je da krucijalnu scenu saznavanja smrti snimi u jednom cugu, tako da je sama scena na setu trajala preko trideset minuta, snimana je sa više kamera, a ne iz jednog kadra kako je u bilo popularno u poslednjih nekoliko godina, i time dala osećaj realnosti i predstave i prilike za mnogo dublje ostvarene uloge glavnih likova.
Na kraju imamo Kendala koji nikad neće oprostiti svom ocu i koji koliko oseća tugu toliko oseća i neku vrstu olakšanja, Šiv koja mora da bude najjača jer zna da se od nje očekuje da se raspadne, Romana koji se zaista raspao i Konora koji možda i jedini pobeđuje na kraju, odlukom da ne prekida venčanje i jedini odlazi, iz tačke A, konačno u nekom pravcu. Ostali naslednici su i dalje u tački A u kojoj ih kao taoce drži otac od prve epizode prve sezone pa sve do danas.
Zato je ovakava epizoda još uzbudljivija, jer imamo još mnogo toga da vidimo u ovoj sezoni, a glavni junaci više nemaju opravdanje u vidu zlog roditelja koji ih ne poštuje i na ovaj ili onaj način vuče na dno. Postavlja se pitanje da li bilo ko od njih troje može da konačno napravi korak dalje, i da u nekom od njih vidimo i neke znakove poslovne inteligencije (jer da se ne lažemo, niko od njih pojma nema šta radi) ili će neko iz trećeg plana morati da preuzme vlast u korporaciji. Pravi „Game of thrones“ tek sad počinje!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.