tidal Pullfoto: Album covers

Toliko dobre regionalne muzike ime, da ove nedelje preporučujemo čak tri albuma: Tidal Pull, Dobra Genetika, Biskup Zauvek

Tidal Pull – Kad imamo mirne glave (deluxe edition)

Midwest emo je mikro žanr koji prethodnih godinu ili dve je dobio jak rivajvl zamah i ponovo našao put kod nekih novih klinaca koji su iskopali stare ploče, ali i dobili nove heroje. Taj zamah sa zapada je morao doći i do naših krajeva. Bend koji već neko vreme uspešno u undergraundu gradi takav stil, trudeći se da nadraste male klubove i dobaci do šire publike je Tidal Pull iz Zagreba.

Njihov drugi po redu album, „Kad imamo mirne glave“ već nekoliko meseci je aktuelan, a ja sam obigravao oko njega, slušao, ali očigledno ne mirne glave i otvorenih ušiju, jer kao da ga nisam „zaista čuo“. Onda se pojavilo deluxe izdanje sa dve nove pesme, i naslovnom na kojoj je gostovao zagrebački it boy trenutka Idem. „Kad imamo mirne glave“ (pesma, ne album) je i pank i pop u isto vreme, besno preispitivanje, ali i odavanje poštovanja bleji i smirivanju u koje čovek mora da pobegne nakon hektičnih dana u kojima je kao zarobljen. Ova pesma me je naterala da se vratim celom izdanju, i ponovo ga preslušam, a tad se otvorio novi svet.

Momci iz Zagreba nisu napravili komercijalnu ploču. Iako su tu i melodije i hukovi refrena, ivice svake od pesama su oštre, i na njih možeš da se posečeš. Odbojne su za putnika namernika i turistu koji ovlaš želi da se upozna sa njima. Kako rifovima, tako i sa tekstovima, bend se bavi ogoljenjim i mrljavim odnosima između dvoje ljudi koji komuniciriju između sebe, a možda bi voleli da to ipak ne rade. Dva glavna lika iz pesama se susreću i izbegavaju, ali i vraćaju jedno drugom, a muzičke teme i melodije, se ponekad ponavljaju, da bi pocrtale ceo koncept.

Nekad bend zvuči kao besniji The National, nekad kao mračniji Death Cab for Cutie, a negde ulaze u kolo sa novim brzim bendovima sličnih stremljenja (Joyce Manor prvi padaju na pamet).

Album kao da ne pripada ovom vremenu jer mu je potrebno vreme da ga zavolimo. Vreme koje uglavnom nemamo, ali koje ponekad može i da se ulovi, pogotovo kad imamo mirne glave.

Dobra Genetika – Simptomi

Gornji Milanovac je jedan od jačih centara alternativnog rokenrola u nas. Nekoliko generacija unazad isporučuje bendove koji se prate. Da li je do obrazovanja, gajenja ideje ili možda ima nesto u vodi, a možda je samo dobra genetika. Dobra genetika je i ime benda sa albumom koji se pre neki dan pojavio.

Bend sastavljen od nekolicine iskusnih alt pregaoca (članovi bendova Bjesovi i Plišani mališan) i pevačice Milice Vukelić sa autentičnim vokalom stvaraju alt.rok pod uticajem prethodnih decenija. Od 80-ih na ovamo, ne tražeći novi način da nam saopšte svoje ideje, već sublimirajući sve što su do sad naučili. I to rade poprilično iskreno, prljavo, brzo i sirovo baš kako i takav rokenrol treba da zvuči.

Više puta sam pominjao u ovim redovima da nisam fan kad domaći bendovi pevaju na engleskom, a ovaj bend ima gotovo pola materijala upravo takvog.

Ipak moram i da primetim da baš te pesme odskaču (Calm me down, Rescue, What i Want). Što ne znači da sam srećan zbog engleskog, ali sam srećan što se vidi da bend ume, može i hoće da isporuči i pesme koje ostaju u glavi nakon nekolicine slušanja, pa zato zelim da vidim šta sve može da se desi nakon ovog solidnog početka.

Biskup zauvek – Kada bismo vratili vreme bar malo unazad

Jedna kratka preporuka za jedan kratak EP od 3 pesme. Ne znam ko su ovi momci, ali možda je i tako bolje. Bandcamp najava kaže da su to dva mlada momka, zatečeni u prostorijama za vežbanje gde su odlučili da razmenom misli i ličnih neuspeha uđu u neistraženo polje emocija svojih bivših ljubavi, te zvukom nostalgije ranih 2000-tih izabranu publiku vrate u stanje bezbrižnosti.

Kako bilo, EP je sjajno snimljen, a bend je pronašao nostalgiju u periodu kad verovatno nisu ni znali da govore, a kamoli šta su bendovi na koji se pozivaju. Odgovorili su sjajno zadacima koje su sami postavili, i samim tim sa ove 3 sjajne indie/emo/shoegaze pesme postavili su ubitačan temelj za dalju karijeru u kojoj mogu da se pridruže na primer Hali Gali ekipi. Brze, bučne gitare i nežni momci je nešto što će uvek biti u modi.