Britanski javni servis BBC je ovog Božića igrao na sigurno – na prvi dan Božića, u udarnom terminu od 21 sat po britanskom, u 22 sata po srednjoevropskom vremenu, premijerno je emitovao tri dana zaredom, trodelnu mini TV seriju „A Very British Scandal“, koja je rađena prema istinitim događajima.
Reč je o događaju koji se desio mnogo pre influensera i haštagova, a potresao je celu britansku javnost. NJegova glavna akterka je bila Margaret, vojvotkinja od Argila, koja je pokušala da se razvede od svog supruga Ijana Kempbela, jedanaestog vojvode od Argila. U braku su bili od 1947. do 1963, kada je usledio buran razvod u kome je Margaret bila satanizovana.
Na nju se obrušilo celo britansko društvo, pravni sistem i sve drvlje i kamenje. Bila je optužena za preljubu, promiskuitet, razvrat, a štampa onoga vremena i svetina nisu štedeli reči „kurva“, „bludnica“ i „razvratnica“. Zanimljivo je da su Margaret i Ijan morali da se razvedu od svojih bračnih partnera da bi stupili u brak.
Glavne uloge u „Jednom britanskom skandalu“ tumače Kler Foj, koju pamtimo po ulozi kraljice Elizabete Druge u Netfliksovom planetarnom fenomenu „Kruna“, i Pol Betani.
Oboje su odlični, kao i cela priča koja ne odstupa od tradicionalnog BBC-jevog šablona u pravljenju istorijskih serija.
Vrhunska produkcija, gluma, kostimi i rekonstrukcija vremena funkcionišu savršeno. Iako, kako je primetila kritičarka londonskog Tajmsa Kerol Mitglej, „Kler Foj savršeno vlada u priči o seksu, lažima i nesrećnoj aristokratiji“, serija je kod nje dobila samo tri od pet zvezdica.
Na čuvenom sajtu IMDB serija je dobila ocenu 7,4, a najviša je 10.
Scenaristkinja serije Sara Pelps, koja je jedna od scenaristkinja najdugovečnije britanske TV sapunice koja se još emituje „EastEnders“, u izjavi jednom od specijalizovanih TV portala rekla je i ovo: „Pisati priču o životu Margaret bilo je veoma napeto, naročito kad je reč o njenom razvodu od vojvode. Na ovom scenariju radila sam još od 1993. kad sam prvi put čula priču o njoj, onda sam se posvetila ozbiljnom istraživanju. Čvrsto sam ubeđena da je kažnjena samo zato što je bila žena, što se usudila da bude vidljiva, što nije ustuknula, za razliku od ‘dobrih devojaka’ koje sve rade u tišini, ispod žita. Pisanje ove drame je moj način da joj iskažem poštovanje.“
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.