U Čačku 4. avgusta festival klasične muzike i izlozba Igora Bošnjaka inspirisana spomenicima NOB-a 1Foto: Čačanska Rodna

 

Grad gost ČAČANSKE RODNE – projekta „Prestonica kulture Srbije – Čačak 2023.“ tokom avgusta biće Trebinje koje je i pobratimski grad Čačka, i predstaviće se kroz 3 celine: multimedijalnom izložbom Igora Bošnjaka ”Budućnost se ponavlja više nego istorija”, profesora na Akademiji likovnih umetnosti, međunarodnim festivalom klasične muzike „Music and More Summer fest“, kao i izložbom Muzeja Hercegovine „Tragom jedne vizije“, umetničkim delima koja je sakupljao Jovan Dučić, veliki srpski pisac i diplomata.

Za sve navedene programe ulaz je slobodan.

Kroz program „Grad Gost – Trebinje“, u sklopu programske celine „Na raskršću“ predstaviće se grad na Trebišnjici koji je kroz istoriju bio svojevrsna raskrsnica putevima sa Mediterana i pod uticajem raznih kultura postao jedan od najlepših gradova na Balkanu.

Trebinje i Čačak povezuju koreni, umetnici, nosioci kulture i težnje za uklapanjem u vrednosti savremenog sveta. Povezuje ih i košarka, jer Čačak je, pored toga što je grad kulture, i grad sporta.

Umetnička galerija „Nadežda Petrović“ u Čačku i Muzej savremene umjetnosti Republike Srpske predstaviće čačanskoj publici multimedijalni umetnički projekat trebinjskog umetnika Igora Bošnjaka „Budućnost se ponavlja više nego istorija“ u petak, 4. avgusta u 19 časova.

U Čačku 4. avgusta festival klasične muzike i izlozba Igora Bošnjaka inspirisana spomenicima NOB-a 2
Foto: Čačanska Rodna

Reč je o gostujućem projektu Muzeja savremene umetnosti Republike Srpske koji je i predlog ove institucije za Nacionalni paviljon na Venecijanskom bijenalu zbog čega je prošle godine bio predstavljen u Muzeju, a u ovoj godini i u Kulturnom centru Trebinje.

Izložba „Budućnost se ponavlja više nego istorija“ predstavlja rad koji je rezultat višegodišnjeg umetnikovog istraživanja započetog 2015. godine pod nazivom „Transformersi”.

Izložba prezentuje seriju video radova i instalacija inspirisanih spomeničkim nasleđem iz doba Jugoslavije (naročito spomenicima na Kozari i Sutjesci), kao i teorijom ruskog kosmizma, teorijom dronova i umetnikovom interpretacijom ovih fenomena.

Ova izložba Igora Bošnjaka je umetnički projekat koji se kontinuirano razvija i nadograđuje, tako je za ovu priliku rad „Sentience“ obagaćen štampanim 3D modelima realizovanih u saradnji sa Naučno-tehnološkim parkom u Čačku.

Kustos izložbe je Mladen Banjac, viši kustos MSURS. – Igor Bošnjak (rođen 1981. u Sarajevu) živi i radi u Trebinju. Stvara prvenstveno u oblasti videa, instalacije i fotografije.

Zaposlen je na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju, trenutno u zvanju docenta. Završio je Akademiju likovnih umjetnosti u Trebinju 2005. na Odsjeku za slikarstvo.

Od 2007. do 2008. završio je interdisciplinarne master studije na Odseku teorija umetnosti i medija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Njegovi radovi su izlagani u galerijama širom sveta.

„Sa svetskih pozornica i Trebinja“ stiže Music&More SummerFest u petak, 4. avgusta u 20.30 časova u Disovom amfitetru na Moravi. Reč je o internacionalnom festivalu klasične muzike iz Trebinja koji ove godine obeležava pet godina svog postojanja.

Ovog avgusta, u saradnji sa Trebinjem – gradom domaćinom Music & More SummerFest-a, Čačak će kao Prestonica kulture Srbije 2023. imati priliku da upozna i uživa u jednom od raznovrsnih programa ovog festivala – solističkim, kamernim i orkestarskim delima u izvođenju umetnika sa svetskih scena iz SAD-a, Japana, Kine, Koreje, Indije, Velike Britanije, Španije, Francuske, Nemačke, Srbije, regije Balkana i mnogih drugih zemalja.

Music & More SummerFest koncipiran je idejom pijanistkinje i umetnice iz SAD-a, Tatjane Ranković koji je zamišljen kao jedinstvena sinteza edukacije i kreacije i okuplja mnogobrojne umetnike-izvođače, pedagoge i studente sa svih kontinenata, koji svojim izvođenjima upotpunjuju bogatu muzičku paletu tokom Trebinjskog kulturnog leta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari