U Zaječaru otvorena izložba slika „Monmartr u Zaječaru“ autora Ninoslava Jovanovića 1Foto: M.S.

U Klubu kulture u Kotlujevcu sinoć je otvorena izložba slika „Monmartr u Zaječaru“ autora Ninoslava Jovanovića, uz zvuke francuske šansone i stihove o boemiji.

Objašnjavajući zašto se izložba zove “Monmartr u Zaječaru” moderator programa dr Sanela Radisavljević je istakla da je Jovanovićeva i njena želja bila da se na izložbi sete starih, dobrih vremena, a da je pariski Monmartr mesto početka značajnih umetnika i boemskog života. I Zaječarci važe za stare boeme i ovo je pokušaj da se donese duh boemije kroz portrete, kroz likove, kroz različite stilove umetnosti, kroz razgovor, kroz filozofiju.

„Monmartr u Zaječaru“ je četvrta samostalna izložba zaječarskog umetnika koja obuhvata 33 slike rađene tehnikom suvi pastel, među kojima se ističu portreti znamenitih ličnosti poput patrijarha Pavla, patrijarha Irineja, Kralja Petra I, Stefana Nemanje, Zorana Radmilovića, Novaka Đokovića i drugih. Pored portreta na izložbi se mogu videti i motivi životinja i prirode, ali i povezanost žene i muškarca.

U Zaječaru otvorena izložba slika „Monmartr u Zaječaru“ autora Ninoslava Jovanovića 2
Foto: M.S.

Kako je istakla recenzent izložbe  Zorica Cvetković, slikarka i ikonopisac, autor nas podseća na žrtvu i vrednost ljudske duše, samim tim i na suštinu života.

“Sublimirano, na ovim delima se jasno vidi borba suprotnosti, jer Jovanović ne prestaje da istražuje i nadograđuje percepciju svoga bića i time svakim danom, postupno, kleše stenu svoje duše, popravlja  neravnine i na taj način iznedruje pravilne geometrijske oblike i simbole, sa uzvišenim značenjem postojanja”.

Autor Ninoslav Jovanović  je rekao da su posle jednomesečnog razmišljanja o Monmartru i Parizu ovom izložbom pokušali da prezentuju  francuski duh i vibracije. Naglasio je da biti umetnik znači verovati u život. Kroz svoje  portrete, on je to jasno i dokazao.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari