U znaku francuske muzike impresionizma 1

Kada slavni engleski dirigent sir Džon Eliot Gardiner diriguje Simfonijskim orkestrom Bavarskog radija, onda se može nešto neuobičajeno očekivati.

Ovoga puta je njegovo gostovanje bilo u znaku programa francuske muzike: kompletan ciklus „Images“ Kloda Debisija, kao i žanrovske kompozicije njegovog prethodnika Emanuela Šabrijea (Emmanuel Chabrier), koji je preteča moderne muzike, posebno impresionizma. On je pripadao istoj generaciji francuskih kompozitora kao što su Kamij Sen-Sans, Žil Masne, Anri Dipark i Cezar Frank.

Na koncertu u Minhenu krajem februara izveden je i triptihon „Ibéria“, akustički kaleidoskop uličnog vašara uhvaćen u rafinirane zvukove. U prvom delu koncerta Gardiner je izveo nekoliko kompozicija Šabrijea, koji je vrhunio u španskoj rapsodiji naslovljenoj „España“, njegovom najpoznatijem delu. Izvedena je i uvertira Šabrijeove herojske opere „Gwendoline“ koja je zacelo priča o ljubavi i izdaji, kao refleks na Vagnerovu muziku. Šabrije je bio poštovalac i očito adept Vagnerove muzike. Posebno je idealizovao Vagnerovog „Tristana i Izoldu“.

Kompetencija sira Džona Eliota Gardinera je enormno velika u internacionalnom svetu seriozne muzike. Tako je ove večeri ovaj specijalista za Bahovu muziku sa lakoćom i impresionističkom lepršavošću izvodio Šabrijeove kompozicije. Nakon pauze je izveden triptih „Images“ Kloda Debisija. Zahvaljujući temeljitosti internacionalnog ansambla Simfonijskog orkestra Bavarskog radija čuli su se fascinirajući filigranski zvučni efekti ovog poznatog dela. Publika je dugim ovacijama pozdravila nastup g. Gardinera grandsenjera i jednog od najprominentnijih dirigenata danas i Simfonijski orkestar Bavarskog radija kao svoj domesticirani ansambl, koji je jedan od najboljih orkestara u Evropi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari