Dok se u Dolbi teatru odvijala svečana ceremonija dodele Oskara, s druge strane Holivud bulevara okupili su se članovi industrije zadužene za vizuelne efekte koji su želeli da skrenu pažnju na finansijske probleme sa kojima se suočavaju njihove firme. Gledaoci pored malih ekrana su mogli da čuju nešto i na tu temu da ih u tome nije sprečila muzika iz „Ajkule“.


Tokom poslednjih meseci studiji za vizuelne efekte su doživeli teške trenutke – Rhythm and Hues (dobitnici Oskara za „Zlatni kompas“ i „Pijev život“) su podneli zahtev za bankrotstvo, dok je nemački Pixomond (Oskar za „Huga“) najavio zatvaranje svojih ispostava u Londonu i Detroitu.

Svi znaju da veliki holivudski hitovi („Avatar“, „Titanik“, „Osvetnici“, „Hari Poter“) zavise od vizuelnih efekata. Da bi oni izgledali vrhunski potrebno je dosta stručnjaka (umetnika, kompjuteraša), skupa oprema i novac kako bi se efekti dalje razvijali. Međutim, dok filmski studiji odvajaju velika sredstva za efekte, kuće koje ih proizvode rade za fiksnu naknadu i ne dobijaju profit od uspešnih filmova.

Brojni faktori su doveli do toga da su studiji za izradu efekata na ekstremno niskom profitu, dok je sve više njih koji dugove „otplaćuju“ narednim projektima. Nedeljni protest je trebao da skrene pažnju na tu problematiku.

Na samoj ceremoniji Bil Vestenfoher, supervizor specijalnih efekata za kuću Rhythm & Hues je u svom govoru, povodom nagrade za „Pijev život“ u kategoriji vizuelnih efekta, počeo da se dotiče teme finansijskih problema, ali mu je isključen mikrofon i krenula je muzika iz „Ajkule“.

Mnogima nije promaklo da mu zapravo nije dato mnogo vremena da kaže šta ima, a naknadno se utvrdilo sledeće – od trenutka kada je proglašen pobednik (Vestenhofer) i kada mu je uključena muzika, prošlo je 43 sekunde, dok mu je mikrofon isključen na 112 sekundi. Poređenja radi ekipa „Osvetnika“ je imala 131 sekundu da se zahvali na Oskaru, dok je govor Anga Lija, dobitnika rediteljske nagrade za „Pijev život“, trajao 158 sekundi (mnogi su primetili da se ni on tu nije setio tima koji je zapravo omogućio pravljenje filma, bez VFX efekata ne bi ni bilo „Pijevog života“).

Elem, onog dana kada su predstavnici ljudi koji prave vizuelne efekte tražili malo poštovanja, dobili su šamar. Zato će biti interesantno videti da li će inicijativa postavljanja „zelenog ekrana“ na FB profile skrenuti pažnju na ovu grupaciju ljudi. Naime, ljudi iz ove industrije žele da skrenu pažnju kako bi izgledali filmovi bez njihovog rada.

Mekferlejn neće ponovo da bude domaćin

Los Anđeles – Komičar Set Mekferlejn (39) kaže da mu me pada na pamet da ponovo bude domaćin ceremonije dodele Oskara, nakon što je TV kritika sasekla nedeljni prenos. Njegov debi je posmatralo 40,3 miliona ljudi (na društvenim mrežama dosta njih je povoljno ocenilo njegov doprinos prenosu) i dok su neki kritičari imali zamerke na njega, drugi su se žalili, pre svega, zbog šou programa nabijenog pesmama i igrom. Ceremonija je trajala tri i po sata, a producenti su bili Krejg Zejdan i Nil Meron.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari