Uprava Luvra: Vreme je da Mona Lizu preselimo u podrum 1Foto: Antonin UTZ / AFP / Profimedia

„U toj velikoj sobi, izgleda kao poštanska marka“, smatra kustos italijanskog slikarstva.
Suočen s brojnim kritikama, direktor Luvra Laurence des Cars, izgleda da je našao rešenje kako bi se iskustvo gledanja najpopularnijeg dela u tom muzeju, Leonardove Mona Lize, pred kojom stoje svakodnevno redovi posetilacaa, poboljšalo.

.Naprosto će čuvenu sliku preseliti na drugo mesto – u posebnu prostoriju koja će se nalaziti u podrumu, piše Jutarnji list.

„Ne dočekujemo dobro posetioce u ovoj prostoriji, pa smatramo da ne radimo svoj posao kako treba“, rekao je des Cars zaposlenima. „Premeštanje Mona Lize u zasebnu prostoriju moglo bi stati na kraj razočaranju javnosti.“

Nova podzemna prostorija za čuvenu sliku bila bi dio buduće obnove „Grand Luvra“, uključujući novi ulaz u muzej.

(Proračun za obnovu Luvrea procenjuje se na 500 miliona eura).

Posetioci bi zaobišli ulaz u staklenu piramidu i bili odvedeni direktono u podzemne prostorije: jednu za Mona Lizu i drugu za privremene izložbe.

„Raspoloženje u muzeju sada je sazrelo“, rekao je des Cars t dodajući kako moraju konačno prihvatiti status slike kao globalne ikone, što je izvan njihove kontrole.

Vincent Delieuvin, glavni kustos zbirke italijanskog slikarstva 16. veka za francuski list Le Figaro rekao je pak kako su o ovom potezu dugo razmišljali i da je konačno došlo vrijeme da se nešto napravi na tom planu i kako se svi oko toga slažu.

„To je velika soba, a Mona Liza je iza sigurnosnog stakla, tako da na prvi pogled izgleda kao poštanska marka“, rekao je.
„Leonardo da Vinči je želio uspostaviti odnos licem u lice između slike i osobe koja je posmatra.“

Luvr godišnje primi devet miliona posetilaca, Mona Liza je glavna atrakcija za 80 odsto njih.

Slika je bila da podsetimo, i mesto demonstracija u januaru nakon što su je aktivisti gađali supom od bundeve. Nije pretrpela nikakvu štetu, ali je incident osudila ministarka kulture Rachida Dati kao napad na francusku baštinu.

A popularnost Leonardove slike potaknula je čelne ljude pariškog muzeja da na razne načine popravi iskustvo gledanja, pa su tako na primer, obojili zidove galerije iz žućkaste u plavu 2019. godine.

Ali, prema riječima Delieuvina uticaj društvenih mreža i masovnog turizma zahteva veći napor, budući da su značajno uvećali slavu umetnine. Niko takvo šta nije mogao niti zamisliti, recimo, početkom veka kada je bila ukradena.

„U današnje vreme morate barem jednom u životu videti nešto o čemu svi pričaju, a Mona Liza je očito to nešto „, rekao je kustos.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari