Posle „Urnebesne tragedije“ u Ateljeu 212 sutra će premijerno biti izvedena predstava „Urnebesna tama“, prema tekstu Volframa Loca a u režiji Jovane Tomić.
– Loc je nemački savremeni dramski pisac i pesnik po čijim su tekstovima izvođene i nagrađivane predstave širom sveta. Između ostalih važnih festivala, upravo je „Urnebesna tama“ pobedila na 50. jubilarnom Bitefu – podsetio je dramaturg Dimitrije Kokanov.
On je skrenuo pažnju da je Atelje ovim komadom želeo da pristupi na nestandardan način dramskom pozorištu i da su se rediteljka Jovana Tomić i koreografkinja Maja Kalafatić stvarajući ga najviše usmerile na istraživanje izvođačkog – glumčevog tela u odnosu na dramski tekst.
– Predstava je, na neki način, poluplesna, ali dramska i veoma aktuelna posebno u ovom trenutku. „Urnebesna tama“ se bavi problemima postkolonijalnog društva i društvene drugosti u odnosu na zapadni evropocentrični diskurs – ukazao je Kokanov, dodajući da je „naročito važno to što se ovaj tekst danas igra upravo u Srbiji“.
Prema njegovim rečima, Volfram Loc, kao evropocentričan Nemac, autoironično i autorefleksivno stalno komentariše svoju dominantnu poziciju u odnosu na sve fenomene društvene drugosti koje on opaža iz evropocentrične pozicije, ali unutar tog komada se zapravo bavi pitanjima Bliskog istoka, Somalije, ali i Srbije, a jedan od junaka komada jeste Srbin.
– U tom smislu je ovde samo otvorena jedna pukotina i dat narativni prostor da se i mi možemo identifikovati s ovom temom i tumačiti je kroz pogled nekoga koji ima dominantnu poziciju u odnosu na nas. Tekst nam je na više načina blizak – zaključio je Kokanov.
Rediteljka Jovana Tomić je kazala da je proces stvaranja ove predstave za nju bio zanimljiv, naporan, inspirativan. Autorski tim čini i glumačka postava: Ana Mandić, Dejan Dedić, Jovana Stojiljković, Marko Grabež, Ivan Mihailović i Vučić Perović. Kompozitor je Draško Adžić, a kostimografkinja Darinka Mihajlović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.