Za najbolju predstavu 68. po redu Sterijinog pozorja proglašena je „Uspavanka za Aleksiju Rajčić“ Đorđa Kostića, u režiji Juga Đorđevića i koprodukciji Narodnog pozorišta u Beogradu, Fondacije „Novi Sad – Evropska prestonica kulture“ i Pozorja.
Članovi žirija ovogodišnjeg Pozorja činili su profesorka Ljiljana Pešikan Ljuštanović (predsednica), balerina i koreografkinja Ista Stepanov, teatrolog, pozorišni kritičar i profesor Ivan Medenica, pozorišni reditelj Jure Novak i glumac Valentin Vancel.
U konkurenciji za nagrade bilo je osam predstava, a publika je mogla da vidi i tri predstave u Međunarodnoj selekciji „Krugovi“. Festival se završava večeras.
„Uspavanka za Aleksiju Rajčić“ dobila je nagrade i za najbolji tekst drame, nagradu za glumačko ostvarenje Vanje Ejdus, kao i za originalnu scensku muziku Nevena Glušca, koji je nagrađen i za komad „Yankee Rose“ Beogradskog dramskog pozorišta, te za scenski govor (Ljiljana Mrkić Popović, nagrađena takođe i za „Yankee Rose“).
Predstava „Yankee Rose“ nagrađena je za režiju Miloša Lolića, te za glumačko ostvarenje Danice Maksimović i kostimografsko rešenje Marie Marković Milojev, a odnela je i Sterijinu nagradu iz Fonda „Dara Darinka Čalenić“ za najbolje mladog glumca, kojim je proglašen Luka Grbić.
Sterijine nagrade za glumačka ostvarenja dobili su i Matija Rupel za ulogu u predstavi „52 herca“ i Saša Krmpotić za ulogu u predstavi „Što na podu spavaš“ prema istoimenom romanu Darka Cvijetića, u režiji Kokana Mladenovića i produkciji SNP-a, Gradskog dramskog kazališta „Gavela“ iz Zagreba, Narodno pozorište Sarajevo i festivala MESS.
Predstava “52 herca” nagrađena je za scenografsko ostvarenje i koautorstvo scenskog prostora (Urša Vidic), nagradu iz Fonda “Dara Darinka Čalenić” za najbolju mladu glumicu (Ivana Percan) i specijalnu Sterijinu nagradu za koherentnost i celovitost umetničkog ostvarenja, koja je dodeljena autorskoj ekipi i glumačkom ansamblu tog komada.
Predstava “Što na podu spavaš” osvojila je i Sterijinu nagradu za scenski pokret (Amila Terzimehić) i za dramatizaciju (Kokan Mladenović, Mina Petrić, Darko Cvijetić, Dubravko Mihanović i ansambl predstave).
Sterijina nagrada za teatrologiju „Jovan Hristić“ dodeljena je knjizi “Teatar protuslovja (antitetički teatar Jovana Sterije Popovića)”, u izdanju Pozorišnog muzeja Vojvodine i Akademije umetnosti u Novom Sadu.
Nagradu za kritiku “Miodrag Kujundžić” dobili su ravnopravno Divna Stojanov za tekst “Midlseks: između antičkog mita i savremene kvir drame” o predstavi “Midlseks” prema romanu Džefrija Judžinidisa, u režiji Jovane Tomić (produkcija SNP i Opens), objavljenoj u onlajn magazinu Iz off-a, te Svetislav Jovanov za kritiku “Šargan, poplava” o predstavi “Čudo u Šarganu” Ljubomira Simovića, u režiji Jagoša Markovića i produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta, objavljenoj takođe u onlajn magazinu Iz off-a. Žiri su činili:
“Dejan Penčić Poljanski” nagrada okruglog stola kritike za najbolju predstavu, dodeljena je predstavi “52 herca”.
Publici se najviše svidela predstava “52 herca”, a slede “Što na podu spavaš” (4,64), “Gospođica” (4,55), “Uspavanka za Aleksiju Rajčić”, “Deca i Pokojnik” (4,02), “Yenkee Rose” (3,90), “Lepa Vida” (3,62), “Noć sa Aleksom” (3,45), “Tena – kronika jedne ljepote” (3,29) i “Noćna frajla” (3,08).
Novoustanovljena bijenalna nagrada za rediteljski opus “Dejan Mijač”, koju dodeljuju Udruženje dramskih umetnika Srbije i Sterijino pozorje, pripala je Egonu Savinu.
Nagrada za glumačku bravuru “Zoran Radmilović” dodeljena je Danici Maksimović za ulogu u predstavi “Yankee Rose”.
Nagrada producentske kuće “Scomediasco” za epizodu dodeljena je ravnopravnio Aleksandri Pleskonjić za ulogu u predstavi “Što na podu spavaš” i Dimitriju Cincar Kostiću za ulogu u predstavi “Yankee Rose”.
Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.