Silent Wall Army i Udruženje Elektrika predstavljaju izložbu „Rodčenko 120“, plakate ruskih dizajnera inspirisane konstruktivističkom umetnošću Aleksandra Rodčenka, koja se otvara večeras u 19 sati u galeriji Elektrika.


U 2012. godini obeležava se 120 godina od rođenja Aleksandra Rodčenka, istaknutog umetnika ruske avangarde sa početka dvadesetog veka. Da bi obeležila ovaj datum, ruska Akademija grafičkog dizajna, u saradnji sa moskovskim Bijenalom grafičkog dizajna Golden Bee pokrenula je komemorativnu inicijativu pod nazivom Rodčenko 120. Jedan od glavnih produkata ove inicijative je izložba plakata inspirisanih Rodčenkovom umetnošću, koja ima za cilj da istraži uticaj ruske avangarde na svet savremene primenjene umetnosti.

Izložba Rodčenko 120 sastoji se od 20 plakata formata 100 x 70 cm koje su dizajnirali vodeći grafički dizajneri Rusije, među kojima su: Michael Anikst, Eric Belousov, Vladimir Chaika, Alexander Faldin, Yuri Gulitov, Igor Gurovich, Eugeny Dobrovinsky, Erken Kagarov, Dmitry Kavko, Elena Kitaeva, Alexander Lavrentyev-Rodchenko, Andrey Logvin, Anna Naumova, Dmitry Rekin, Tagir Safaev, Andrey Shelutto, Yuri Surkov, Protey Temen, Boris Trofimov i Dmitry Zakharov.

Aleksandar Rodčenko bio je jedan od najsvestranijih konstruktivističkih i produktivističkih umetnika koji su se razvili nakon oktobarske revolucije u Rusiji. Bio je aktivan na polju slikarstva i grafičkog dizajna, bavio se fotomontažom i fotografijom. Njegove fotografske radove karakteriše društvena angažovanost, formalna inovativnost i suprotstavljenost estetici koja je do tada dominirala u slikarstvu.

Veliki deo opusa grafičkog dizajna nastalog tokom dvadesetog veka jeste direktan rezultat Rodčenkovih istraživanja i otkrića na ovom polju. Njegov doprinos savremenom grafičkom dizajnu je toliko sveprožimajući da je skoro nemoguće navesti sve dizajnere na čiji rad je uticao.

Za umetnike sovjetske revolucije, Rodčenkova radikalna akcija bila je puna utopijskih mogućnosti. On je obeležio kraj štafelajnog slikarstva, možda se može reći i kraj umetnosti, zajedno sa krajem buržoaskih normi i praksi. Njegov rad je u estetskom smislu otvorio put za razvoj novog života Rusije, novog modusa produkcije, nove kulture.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari