Galerija „Rima“ je objavila još jednu monografiju Veličković – Crteži 1975 -1985, koja obrađuje stvaralački veoma bogatu deceniju srpskog i francuskog akademika Vladimira Veličkovića.
Monografija se hronološki i tematski nastavlja na prethodne dve, takođe u izdanju „Rime“ i na njenoj realizaciji je radio tim stručnjaka i profesionalaca, kao i sam umetnik u uređivačkim poslovima. Knjiga sadrži preko 200 reprodukcija visoke rezolucije i veliki broj dokumentarnih fotografija iz arhive umetnika. U uvodu knjige se navodi da je Veličković od 1975, u tolikoj meri razjasnio svoj crtački jezik da mu tumač nije od neke posebne koristi. Veliki crteži nastali 1976. i 1977. u tom su smislu remek-dela jasnoće i energije.
„Majbridžovi fotografski modeli uglavnom su zaboravljeni – po svemu sudeći, oni su služili samo kao pokretači, inicijatori novog izraza. Pošto je simbolika napuštena, ostali su samo polet, drama, skok, pad, silovitost udara u zid. Za 20 godina Veličkovićev crtež se toliko se pročistio i ubrzao da sada, izgleda, može da se prepušta samo inicijalnom impulsu. U muzičkom, arhitektonskom smislu, on prećutno afirmiše crtačevu suverenost, njegovo vladanje sredstvima, njegovo strateško osećanje pobede nad neizrečenim. Kao da se nalazimo pred freskama čije vrhove spaja linija nalik onoj koju čine užurbani talasi plime što nadire. Da bi energija pokazala ono što jeste, nisu joj više potrebna objašnjenja“, piše na početku knjige.
U Galeriji „Rima“ kažu da ovim projektom ostvaruju svoj cilj, da kroz prevode tekstova Alena Žufroa, znamenitog francuskog likovnog kritičara, na srpski i engleski jezik, na profesionalan način i sistematskim pregledom, doprinesu izučavanju Veličkovićevog stvaralaštva u crtežu, koji je za njega bio esencijalan i jezgro njegovog stvaralaštva. Do kraja godine, u planu je da iz štampe izađe i knjiga koja će svojim sadržajem obuhvatiti narednu deceniju rada Veličkovića, od 1985-1995. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.