Zašto danas više ni obnovljena serija ni snimljeni film nisu bezbedni od otkazivanja? 1Foto: Supplied by LMKMEDIA / ipa-agenc / IPA / Profimedia

To da nešto što je prethodno obnovljeno ili već u procesu snimanja bude otkazano nije toliko novo u filmskoj i serijskoj industriji, ali u poslednje vreme ova pojava je sveprisutnija i čini se da niko nije bezbedan.

Deluje kao da je sve započelo prošlog avgusta, kada je Dejvid Zaslav, glavni izvršni direktor i predsednik kompanije Warner Bros. Discovery, odlučio da već snimljeni film Batgirl bude otkazan, nakon čega je usledila lavina sličnih postupaka.

Oni su otkazali takođeni snimljeni animirani film Scoob!: Holiday Haunt, kao i seriju Minx koja je prethodno bila obnovljena za drugu sezonu na striming servisu HBO Max. Kasnije je rečeno da je to bilo deo strategije za 2022. godinu i da je kompanija završila sa tim.

Međutim, druge kompanije su nastavile ovaj trend – Paramount+ je povukao odobrenje da serija Workaholics dobije filmsku adaptaciju, Netflix je otkazao prethodno odobrenu drugu sezonu animirane serije Inside Job, a Starz je otkazao takođe prethodno odobrenu drugu sezonu serije Dangerous Liaisons.

AMC se priključio trendu tako što je otkazao obnovljenu drugu sezonu serije Moonhaven, snimljene druge sezone serija 61st Street i Pantheon i prvu sezonu serije Invitation to a Bonfire, gde je četiri od šest epizoda već bilo producirano. Pored toga, otkazali su seriju Demascus tokom produkcije.

Zašto danas više ni obnovljena serija ni snimljeni film nisu bezbedni od otkazivanja? 2
Kostim iz otkazanog filma „Batgirl“ (Foto: PLANET PHOTOS / Planet / Profimedia)

Sve ovo nije tako novo, jer je Netfliks tokom pandemijske 2020. otkazao nekoliko projekata, kao što su druge sezone serija I Am Not Okay With This i The Society, kao i četvrtu, poslednju sezonu komedije GLOW.

Sve ono što je u početku delovalo kao jedna obična strategija za kontrolu troškova sada je postalo ozbiljan alat koji produkcijskim kućama i striming servisima služi da se zaštite, dok ekipa koja radi seriju ostaje u neizvesnosti do samog kraja. Nakon što su mnogi shvatili da striming ne može da bude stopostotna garancija profita, čak i u vreme kada bioskope posećuje manje ljudi, početno utrkivanje ko će uložiti više novca pretvorilo se u utrkivanje ko će uštedeti više novca, odnosno više smanjiti troškove.

Krajnji razlog za odlučivanje je balans na računu, tako da je sva verovatnoća da ova praksa neće tako lako nestati, samo je pitanje kada je neko „zeleno svetlo“ konačno i kada ga niko ne može povući.

Izvor: Indie Wire

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari