Od “Sitnije, cile, sitnije” do “Zlatnog dana”: Koje je sve domaće hitove komponovao Kornelije Kovač? 1Foto: Medija Centar

„Zlatni dan“, „Milo moje“, „Ručak za dvoje“, „April u Beogradu“, „Ti si mi u krvi“…, samo su neki od evergrin hitova koji već decenijama na prostoru nekadašnje Jugoslavije imaju ogromnu publiku svih generacija, a koji nose potpis kompozitora i muzičara Kornelija Bate Kovača.

Naš legendarni klasični, džez i rok pijanista Kornelije Kovač preminuo je danas u Beogradu u 81. godini, u bolnici u Batajnici od posledica korona virusa, ostavljajući za sobom jednu muzičku baštinu koju je stvarao decenijama, i koja je bila važna i za našu pozorišnu i filmsku umetnost .

Rođen je 1942. godine u Nišu, samo nekoliko minuta uoči Nove 1942. godine, kako je govorio, tu je živeo do 1946. godine, kada se s roditeljima preselio u Suboticu, rodni grad svog oca, a muzika je bila njegov izbor po „nasleđu“.

Batin deda Kornel Kovač bio je dirigent u Subotičkoj operi, otac Josip je svirao u Subotičkoj filharmoniji i sa orkestrom Univerzal otkrivao džez i bavio se i komponovanjem, a i njegov brat Mihajlo Kovač bio je član grupe Delfini, ali je kasnije postao poznati TV novinar.

Bata je imao klasično muzičko obrazovanje, diplomirao je na akademiji u Sarajevu, prvu kompoziciju „Pusti trotoari“ komponovao je već sa četrnaest godina, a prvi javni nastup je imao u subotičkoj gimnaziji koju je pohađao.

Profesionalnu karijeru započeo je 1961. u Sarajevu, sa svojom džez grupom „BKB“, koja je već 1963. nastupala na YU džez festivalu na Bledu u Sloveniji, da bi 1966. postao član rok benda Indeksi.

Posle dve godine, Kovač se preselio u Beograd, i 1974. osnovao Korni grupu, koja će kao i Indeksi do danas ostati kultno obeležje ovdašnje rok i pop muzike.

Bata je komponovao pesme koje se ubrajaju u najveće hitove Bisere Veletanlić, Zdravka Čolića, Davorina Popovića, Zdenke Kovačiček, Kemala Montena, Maje Odžaklijevske, Slađane Miliošević, Zlatka Pejakovića, Gorana Karana, Nine Badrić.., koje su otvarale njihov put do zvezda.

„Živiš u oblacima“, „Zvao sam je Emili“, „Jedna zima sa Kristinom“, „Jedina“, „Mađarica“, „Ona spava“, „Pjevam danju, pjevam noću“, „Stanica Podlugovi“, „Ti možeš sve“, „Ti si bila, uvijek bila“, „Ti si mi u krvi“, „April u Beogradu“.., i danas su ključne pesme u karijeri Zdravka Čolića.

Pored „Zlatnog dana“, „Ručak za dvoje“ i „Milo moje“, balada s kojom je pobedila na Beogradskom proleću, nekada najprestižnijem festivalu u velikoj Jugoslaviji, Bisera Veletanlić na svojim koncertima i danas izvodi Batine pesme „Budi dobar i misli na mene“, „Ti si čovek moj“.

Bio je producent i muzički urednik trećeg albuma Lepe Brene „Sitnije, cile, sitnije“.

I od Korni grupe su nam ostali evergrin hitovi, „Etida“, „Devojčice mala“, „Ivo Lola“, „Jedna žena“, „Kuda ideš, svete moj“, „Moja generacija“, „Pusti da te diram“, „Sonata“.

U oblasti filmske muzike, Bata Kovač je najviše sarađivao s rediteljem Milošem Mišom Radivojevićem, komponovao je muziku za njegova antologijska ostvarenja, „Bube u glavi“, „Kvar“, „Snovi, život i smrt Filipa Filipovića“, „Živeti kao sav normalan svet“, „Una“.

Komponovao je muziku i za kultne filmove „Uloga moje porodice u svetskoj revoluciji“ i „Zovem se Eli“ Bahrudina Bate Čengića, „Sezona mira u Parizu“ Predraga Goluboviča, „Roman sa kontrabasom“ Zdravka Šotre, „Tamna strana sunca“ Božidara Bote Nikolića.., kao i za bioskopske hitove „Ćao, inspektore“ , „Došlo doba da se ljubav proba“ Zorana Čalića…

Tu je i muzika za TV serijal sa Milenom Dravić i Draganom Nikolićem „Obraz uz obraz“, reditelja Zdravka Šotre, koji od sredine 70-tih godina i danas stoji na samom pijedestalu televizijske produkcije nekadašnje Jugoslavije.

Potpis za muziku kompozitora Bate Kovača nose i drugi popularni serijali, „Brisani prostor“, „Svaštara“, „Tajna porodičnog blaga“, „Ljubav i mržnja“, „Nepobedivo srce“, „Cvat lipe na Balkanu“…

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari