
Nastavkom kampanje „Budućnost Srbije“ predsednika države, Aleksandar Vučić, koji obavlja tu funkciju, nalazi razlog da bude u svim vestima i medijima, ali i pokazuje da ono što on započne može i da završi za razliku od opozicije čiji protesti gotovo zamiru.
To kažu sagovornici Danasa komentarišući nastavak Vučićeve kampanje u subotu obilaskom Zaječarskog okruga, a posle mesec dana pauze od velikog mitinga 19. aprila u Beogradu.
Kampanja je nastavljena u trenutku kada polako zamiru opoziciono-građanski protesti „Jedan od pet miliona“, odnosno kada se na njima okuplja jako mali broj ljudi u odnosu na početak građanskog bunta.
Politički analitičar Dragoljub Anđelković za Danas navodi da je u politici jedan od velikih kvaliteta sposobnost da se deluje na dugi rok, odnosno da se stvari koje se započnu realizuju do kraja i da se istraje u tome.
– Mislim da je ovo vrsta kampanje kontrasta gde Vučić naspram propale ili skoro zamrle kampanje opozicije pokazuje da on može da deluje na dugi rok i da to može da nastavi i u narednim mesecima. Verovatno je njegova kampanja bila reakcija na aktivnosti opozicije, ali će on svakako nastaviti sa njom kako bi pokazao da su akcije opozicije privremene, a ono što on radi dugotrajno – navodi Anđelković.
Na pitanje da li ovim nastavlja da održava tenziju u redovima svoje partije, on odgovara da to sada pada u drugi plan.
– Možda je u početku bio plan da se aktivira biračko telo. Sada to više nema toliki značaj jer izbora svakako neće biti narednih sedam-osam meseci. Ovde je pre poruka javnosti da s jedne strane postoji opozicija koja, iz njegovog ugla, nije sposobna da istraje u onome što sama započne, a s druge strane da je on koji ima kapacitet da ono što je započeo realizuje do kraja – kaže Anđelković.
Nezvanično se od ljudi bliskih naprednjacima može čuti da je nastavak kampanje u ovom momentu još jedan od načina na koji Vučić uspeva da dospe do svih medija i njihovih vesti. Druga stvar je, kako nam je rečeno, to što se na ovaj način održava ritam do narednih izbora, čime se pokazuje da postoje resursi i logistika za organizovanje velikih skupova za razliku od onih opozicionih.
Podsetimo, kampanja „Budućnost Srbije“ počela je u februaru u Pčinjskom okrugu, a plan je bio da predsednik države tokom nje obiđe svih 29 okruga i građanima podnositi izveštaje šta je sve u proteklim godinama urađeno.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.