Debeli provod i tanki asfalt na Floridi 1Foto: EPA-EFE/GREG NASH

Minulog vikenda održana je peta trka Formule 1 u ovoj sezoni, a biće upamćena kao istorijska, jer je prva koja je održana u Majamiju. Uobičajeno je bilo da je Ostin domaćin trka Formule 1 na tlu SAD, a od ove godine u kalendar takmičenja pridodata je i još jedna trka na severnoameričkom kontinentu.

Desetogodišnji ugovor koji je potpisan proslavljen je u sredu gala žurkom na kojoj su bili prisutni vozači svih deset timova u F1 karavanu.

U Majamiju je čitave protekle nedelje tim povodom bila svečarska atmosfera. Na društvenim mrežama mogli smo da vidimo čak i fotografije policajaca u tom gradu koji su koristili svaku priliku da se slikaju sa zvezdama ovog sporta.

Glamur kraj staze su upotpunjavale jahte “nasukane” na vodu koja je zapravo bila “veštačka”, a sve je trebalo da poprimi karakter trke u Monte Karlu, koja je u tom pogledu neprikosnovena u kalendaru Formule 1.

Za očekivati je da organizacija u Majamiju ide u tom pravcu u budućnosti, budući da je trka u Kneževini najprestižnija iz više razloga. Najpre, u Monte Karlu za vreme trkačkog vikenda mnogi poznati dolaze da bi samo bili viđeni. Uz to, nije neobično doći na trku jahtom i usidriti se u luci, te iz te pozicije biti deo čitavog spektakla.

Na kraju, u Monte Karlu, mnogi žitelji iznajmljuju svoje stanove tokom trkačkog vikenda, a onda fanovi mogu da sa terasa zgrada gledaju najbrže vozače na planeti. Sve to trku u Monte Karlu čini specifičnom, a verovatno i organizatori u Majamiju žele da svoju trku učine doživljajem nevezano za dešavanja na stazi.

Sama staza ima 19 krivina, a interesantno je da prolazi pokraj legendarnog Hard Rock stadiona, doma NFL ekipe Majami Dolfinsa. Na tribinama je vladala prava euforija, brojne poznate ličnosti bile su tik pokraj staze ili pak u boksevima ekipa, a najviše pažnje je svakako privukao Dejvid Bekam.

Uz bivšeg engleskog reprezentativca, na trci su viđeni i poznati pevač Maluma, grend slem šampionke Venus i Serena Vilijams, reper Bed Bani. Trka je ostala iza pozadine spektakla i nije bila previše interesantna. Ponajviše zbog same konfiguracije koja je uličnog karaktera. Krug je dug 5412 metara, a glavna odlika staze je da na njoj i nema previše mesta za preticanje, pa smo videli ne previše atraktivnu trku.

Ono što karakteriše sve ulične staze je da na njima nema mesta za greške, tj. da se pokraj istih nalaze uglavnom zidovi, pa vozači nakon greške ili sudara najčešče završe u njima, a onda je neizbežan izlazak i bezbedonosnog vozila, što smo videli i na istorijskoj prvoj trci u Majamiju.

Upravo zidovima mnogi vozači nisu bili zadovoljni, jer su previše tvrdi pa su i ne tako jaki udarci u njih tokom slobodnih treninga u petak i subotu izazivali povrede vozača ili teške kvarove na bolidima. Karlos Sainc se požalio na povredu vrata nakon udesa koji je imao u petak, a Esteban Okon je nakon incidenta koji je imao na trećem treningu i udarca u zid toliko uništio bolid da je ostao bez šanše za učešćem u subotnjim kvalifikacijama, pošto su mu mehaničari jedva popravili bolid i za nedeljnu trku.

Iza čitavog višednevnog spektakla koji je ostavio možda i jači utisak od same trke, procurela je “ispod radara” vest da vozači zapravo uopšte nisu bili zadovoljni stanjem staze tokom proteklog trkačkog vikenda, a posebne kritike su imali na asfalt koji po njihovom mišljenju nije zadovoljio standarde Formule 1.

Očito je da će organizatori morati da čitavu stazu “presvuku” novim asfaltom, ali to neće biti jedino što će domaćini morati da poprave već za narednu godinu.

Za istoriju će ostati da je prvi pobednik trke u Majamiju Maks Ferštapen u bolidu Red Bula, a upravo je i on vlasnik najbržeg kruga u vremenu 1:31:361.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari