lopta evroligeFoto: EPA/TOMS KALNINS

Još je rano za ocene; nije odigrano ni deset utakmica, međutim, na osnovu postojećeg uzorka može se navesti da je gledanost i poseta evroligaških mečevima nikad veća.

U fokusu je poseta halama, odnosno prisustvo gledalaca u prvih sedam kola najelitnijeg takmičenja na Starom kontinentu.

Ugledni portal Basket Njuz uradio je istraživanje na osnovu kojeg je došao do saznanja da je gledanost evroligaških mečeva, tačnije posećenost utakmica nikad veća.

Na 58 utakmica, 18 klubova učesnika, prodato je ukupno 511.969 karata, što je prosečno 8.827.

Taj prosek je nešto veći u odnosu na sezonu 2019/20 u kojoj je gledanost takođe bila velika, do ove sezone rekordna (8.588), ali je takmičarska godina prekinuta zbog pandemije korona virusa.

Prognoze su takve, da ukoliko bi posećenost utakmicama bila slična, na kraju regularnog dela čak 2,7 miliona ljudi prisustvovalo bi evroligaškimj mečevima.

Doprinos većoj gledanosti dali su Partizan i Valensija povracima u Evroligu, odnosno Makabi koji je pred početak sezone prodao svih 10.000 sezonski karata.

Valensija je, takođe, nedavno saopštila da je prodala svih 7.500 sezonskih karata i da je morala da obustavi dalju prodaju kako bi barem mali kontigent ulaznica mogla da pusti u redovnoj prodaji.

Jednostavno, za mečeve Evrolige u La Fonteti, u prodaji je preostalo svega 500 karata što je premali broj za sve zainteresovane koji nisu kupili sezonske ulaznice.

I drugi dobitnik „vajld-karte“ i povratnik u Evroligu posle maltene osam godina, Partizan se pred početak takmičarske godine pohvalio da je prodao 11.500 sezonskih karata za mečeve koje će ove sezone igrati u Beogradskoj areni, kapaciteta 18.000 mesta.

„Dobra je vest, zaista, što je gledanost, odnosno posećenost halama velika, ali od te činjenice ne bih pravio senzaciju. Još uvek je prerano za sumiranje utisaka i pravljenje neke podrobnije analize. Partizan igra u velikoj hali, a takvih nema previše ni u Evroligi, možda nekih pet. Takođe, sam povratak Valensije u Evroligu izazvao je veliku pažnju i proizveo želju tamošnjih navijača da prisustvuju mečevima, ali to ne znači da će prosek gledalaca ostati isti. Mnogo će zavisiti od rezultata ekipa tokom sezone“, oprezen je u prognozama Vladimir Kuzmanović, dugogodišnji stručni konsultant Sportkluba na mečevima Evrolige.

Olimpijakos iz Pireja najavio je 5.739 sezonskih karata za aktuelnu takmičarsku godinu.

To je skoro polovina ukupnog kapaciteta Arene „mira i prijateljstva“. Od 2016-2019, Olimpijakosove sezonske karte su se kretale između 4.500-5.200.

„Olimpijakos i Panatinaikos su ekipe kod kojih posećenost utakmicama direktno zavisi od rezultata. Olimpijakos poslednjih godina igra dobro, tako da je veća zainteresovanost njegovih navijača potpuno logična. Identičan bi scenario bio i kod „zelenih“ da su kojim slučajem startovali bolje u sezoni. Euforija kod navijača Makabija je takođe opravdana, s obzirom na to da su foromili dobru ekipu i da beleže sasvim korektne rezultate. Ne zaboravimo, recimo, da je prošle sezone Real imao problema sa posetom, nakon nekoliko vezanih poraza u Evroligi. Na primeru Partizana logičnost je očigledna; navijači su se uželeli Evrolige, ako se uzme u obzir višegodišnje odsustvo iz elitnog takmičenja. Oformljena je i dobra ekipa, a na klupi je Željko Obradović“, analitičan je bio Kuzmanović.

Naravno, tu je i Žalgiris koji tradicionalno ima ogromnu podršku u Žalgirio areni i to bez obzira na rezultate ekipe.

Od stara tekuće sezone, litvanski velikan protiv Barselone i Albe imao je popunjen kapacitet hale, a sličnu podršku najavio je i za predstojeći meč sa Milanom (oko 15 hiljada mesta).

 

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari