Međunarodna fudbalska federacija ostvarila je rekordan prihod od 7,5 milijardi dolara u poslednje četiri godine od komercijalnih ugovora vezanih sa Mundijalom u Kataru.
Poslednja tri sponzora objavljena su uoči prve utakmice na Mundijalu – Jutjub (YouTube), Vizit Las Vegas (Visit Las Vegas) i Fajn Hajdžienik Holding (Fine Hygienic Holding).
Ovi sponzorski ugovori pomogli su da se četvorogodišnji prihod FIFA popne za više od milijardu dolara u odnosu na prethodni komercijalni ciklus vezan za Svetsko prvenstvo u Rusiji 2018.
Ovi podaci objavljeni su na zatvorenom sastanku kome je prisustvovalo više od 200 članica FIFA.
Dodatni prihod podstaknut je komercijalnim ugovorima sa državnim kompanijama zemlje domaćina Mundijala – Katar Enerdži priključio se kao glavni sponzor, a novi sponzori trećeg reda su Katarska banka QNB i telekom kompanija Ooredoo.
Ključni ugovori za emitovanje ovogodišnjeg Svetskog prvenstva potpisani su u vreme kada je Sep Blater bio predsednik FIFA i uključivali su turnire u Rusiji i Kataru.
Rezerve FIFA popeće se na oko 2,5 milijardi dolara uprkos pandemiji korona virusa.
Međunorodna fudbalska federacija je bila spremna da taj novac iskoristi kako bi pomogla svojim članicama 2020. godine, kada su domaća prvenstva i utakmice u kvalifikacijama za Svetsko prvenstvo uglavnom bile otkazane.
Prihodi će se najverovatnije približiti sumi od deset milijardi dolara u naredne četiri godine zahvaljujući novoj finansijskoj strategiji za ženski fudbal i proširenom formatu za Svetsko prvenstvo u SAD, Kanadi i Meksiku, koje se igra 2026. godine.
Na sledećem Mundijalu nastupaće 48 reprezentacija, 16 više u odnosu na šampionat u Kataru.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.