Vozač Mercedesa Luis Hamilton osvojio je danas sedmu šampionsku titulu u Formuli 1 i izjednačio se sa Mihaelom Šumaherom po broju titula, nakon što je pobedio u trci za Veliku nagradu Turske u Istanbulu.
U uzbudljivoj trci na klizavoj i mokroj stazi u Istanbulu, Hamilton je ostvario 94. pobedu u karijeri, a 10. u sezoni. Njegov jedini konkurent za titulu, timski kolega Valteri Botas trku je završio na 14. mestu.
Botas je trebalo da osvoji osam bodova više od Hamiltona, kako bi borbu za titulu produžio i na narednu trku, ali je posle loše vožnje ostvario loš rezultat.
Britanac je startovao kao šesti, ali je dobrom vožnjom uspeo da nadoknadi zaostatak i ostvari veliki uspeh i izjednači rekord legendarnog Šumahera. Hamilton je trku završio za sat, 42 minuta, 19,313 sekundi.
Drugo mesto zauzeo je vozač Rejsing Pointa Serhio Peres sa 31,633 sekundi zaostatka, dok je treći bio Sebastijan Fetel iz Ferarija, koji je tu poziciju stekao u samoj završnici. Fetel je kroz cilj prošao sa 31,960 sekundi zaostatka za pobednikom.
Četvrto mesto zauzeo je vozač Ferarija Šarl Lekler, peti je bio Karlos Sainc iz Meklarena, a šesto i sedmo mesto zauzeli su vozači Red Bula Maks Verstapen i Aleksandar Albon.
Osmi je bio Lando Noris, deveti je bio vozač Rejsing Pointa Lens Strol, koji je startovao sa pol pozicije, dok je 10. mesto zauzeo Danijel Rikardo iz Renoa.
Strol je dobro krenuo sa pol pozicije i zadržao je prvo mesto, a loš je bio Verstapen koji je jedva krenuo i izgubio drugo mesto. Dobro je krenuo i Peres koji se probio na drugo mesto, Hamilton se sa šestog se popeo na drugo mesto, a odličan je bio i Fetel, koji se sa 11. probio na četvrto.
Na stazi su se okrenuli Esteban Okon i Botas, a ubrzo su Fetel i Verstapen obišli Hamiltona, koji se nije najbolje snašao na mokroj i klizavoj stazi, a zatim je to učinio i Albon, pa je šestostruki svetski prvak pao na šesto mesto.
Botas je pao na 16. mesto, a u međuvremenu Strol je vozio najbrže krugove i stekao više od pet sekundi prednosti nad timskim kolegom Peresom, koji je sedam sekundi bio ispred Fetela. Iza su vozili Verstpen, Albon, Hamilton, Rikardo, Raikonen, Sainc i Magnusen.
Peres je u međuvremenu bio najbrži na stazi, a Hamilton se zatim požalio na prednje kočnice. U sedmom krugu Lekler je otišao u boks na zamenu guma i na stazu se vratio kao pretposlednji. Posle njega u boks je otišao i Botas, koji se vratio na stazu iza Leklera. Posle njih na zamenu guma otišli su i Fetel i Hamilton, Nemac se vratio kao sedmi, a Britanac bio je odmah iza njega.
U 10. krugu u boks je otišao Strol i na stazu vratio kao četvrti, a u 11. krugu tada vodeći Peres je otišao na zamenu guma i vođstvo je preuzeo Verstapen.
Vozači su se tada smenjivali po pitanju rezultata za najbrži krug (Verstapen, Lekler, Hamilton), a Verstapen je u 12. krugu otišao u boks, zadržao se nešto duže nego inače i na stazu se vratio kao peti iza Peresa, a ispred Fetela i Hamiltona.
Hamilton je u 13. krugu napao Fetela, ali se četvorostruki svetski prvak odbranio. Ubrzo se pored staze parkirao vozač Vilijamsa Antonio Đovinaci, zbog čega je uvedeno virutelno vozilo bezbednosti. Kada je trka nastavljena Hamilton je pokušao da pretekne Fetela i pogrešio, izašao sa staze, što je iskoristio Albon i preuzeo peto mesto, a Hamilton je pao na šesto. Britanac se tada ponovo požalio na kočnice.
Albon je zatim prestigao Fetela za četvrto mesto. U 18. krugu Verstapen je napao Peresa, ali se okrenuo na stazi, a zatim su ga prošli Albon, Fetel i Hamilton. Holanđanin je odmah otišao u boks na zamenu guma i na stazu se vratio kao osmi.
Hamilton se tada požalio putem radija da gubi mnogo vremena, ali da ne može da pretekne Fetela. Albon je dobro vozio i smanjio zaostatak na manje od sekunde za drugoplasiranim Peresom, ispred koga je 3,5 sekunde vozio Strol.
Noris je dobro obišao Džordža Rasela za 11. mesto, nakon čega se vozač Vilijamsa požalio da je to bilo suviše agresivno, dok je Fetel je u 27. krugu napravio pet sekunde prednosti nad Hamiltonom, kome je iz ekipe rečeno da mora da čuva gume.
Noris je zatim obišao i Magnusena za 10. mesto, a tada se Albon požalio na prednje gume, rekavši da su potpuno uništene. Lekler je u 31. krugu otišao na zamenu guma i vratio se kao deveti na stazu, a dva kruga kasnije u boks je otišao i Rikardo i vratio se kao deveti, iza Leklera. Posle toga na zamenu je otišao i Fetel, duže se zadržao u boksu, a na stazu je izašao iza Verstapena, na šestom mestu.
Tada je Albon pogrešio, okrenuo se na stazi i pretekao ga je Hamilton za treće mesto. On je odmah otišao u boks i na stazu se vratio kao šesti iza Fetela. Hamilton je tada rekao ekipi da ga ne zove u boks, nakon što je došao na 4,5 sekunde zaostatka za Peresom, koji je imao manje od sekunde zaostatka za vodećim Strolom.
U 36. krugu Strol je otišao na zamenu guma i na stazu se vratio iza Verstapena, na četvrto mesto. Vodio je Peres, sa 0,6 sekundi ispred Hamiltona, koji je u 37. krugu bez problema uspeo da ga pretekne i preuzme prvo mesto. U 40. krugu Fetel je obišao Strola za četvrto mesto, ai sto je učinio i Lekler, pa je Strol pao na šesto mesto.
Ubrzo je Lekler obišao i Fetela za četvrto mesto, a Botas se u tim trenucima ponovo okrenuo na stazi i bio je 13. Strola je obišao i Sainc, a Hamilton je u 43. krugu za ceo krug sustigao Botasa, koji je bio njegov jedini konkurent za šampionsku titulu.
Lekler je u 44. krugu obišao Verstapena za treće mesto, a vozač Red Bula je odmah otišao u boks i vratio se kao sedmi ispred Strola. U tim trenucima dobro je vozio Sainc i pretekao je Albona za peto mesto.
U 48. krugu Botas je otišao na zamenu guma i vratio se kao poslednji, 15. Posle toga na stazi su se okrenuli prvo Rikardo pa Verstapen, a Hamilton je u 52. krugu stekao više od 20 sekundi prednosti nad Peresom.
U tim trenucima najbrži krug na stazi vozio je Noris, a Fetel je dobio poruku iz Ferarija da se u poslednjem krugu očekuje kiša. Hamilton je poručio ekipi da gume neće izdržati ako počne jaka kiša. U tim trenucima dobro je vozio Noris, koji je pretekao Strola za osmo mesto.
U poslednjem krugu vodila se velika borba za podijum. Lekler je pokušao da pretekne Peresa za drugo mesto, to je iskoristio Fetel i preuzeo treće mesto, a njegov timski kolega izgubio je podijum i trku završio kao četvrti.
Naredna trka vozi se u Bahreinu, 29. novembra.
Vozači sa najviše šampionskih titula u Formuli 1
7 – Luis Hamilton (Velika Britanija) – 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020
7 – Mihael Šumaher (Nemačka) – 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004
5 – Huan Manuel Fandjo (Argentina) – 1951, 1954, 1955, 1956, 1957
4 – Alan Prost (Francuska) – 1985, 1986, 1989, 1993
4 – Sebastijan Fetel (Nemačka) – 2010, 2011, 2012, 2013
3 – Džek Brabam (Australija) – 1959, 1960, 1966
3 – Džeki Stjuart (Velika Britanija) – 1969, 1971, 1973
3 – Niki Lauda (Austrija) – 1975, 1977, 1984
3 – Nelson Pike (Brazil) – 1981, 1983, 1987
3 – Ajrton Sena (Brazil) – 1988, 1990, 1991
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.