U senci fudbala, održan je 43. „Serbia rally“ koji se boduje za Istočnu zonu FIA Evropskog kupa. Glavnu atrakciju našeg najznačajnijeg auto takmičenja predstavljao je nastup fabričkog pilota Forda, Mika Hirvonena, kome je prošle sezone titula prvaka sveta izmakla za jedan poen. Tipičan predstavnik čuvene „finske škole“, specijalista za vožnju po ledu i makadamu, on je naš reli iskoristio kao trening za trke na asfaltu koje mu predstoje u kalendaru Svetskog šampionata.

Posle starta u Beogradu, 45 posada od kojih je 17 bilo iz inostranstva, drugog dana je očekivalo 9 brzinskih ispita na padinama Maljena ukupne dužine 145 kilometara, ali je ova deonica, usled stalnog smenjivanja sunca, kiše i magle i 15-minutne oluje praćene gradom, donela velike teškoće automobilistima pri identifikaciji odgovarajućeg set-apa i, samim tim, niz odustajanja. Mada se očekivalo da će završnih 9 „brzinaca“ na Košutnjaku, Avali i Lisoviću, bez padavina i dugih svega 84 kilometra, biti manje zahtevano, pokazalo se da su te lokacije prilična zagonetka za goste van Srbije, dok su, tehnički nekonkurentni, domaći vozači trpeli posledice naporne prve faze relija.

Tako je na cilj u Beogradu, nakon pređenih 675 kilometara, prispela svega 21 posada, a, u svakom pogledu superioran, Hirvonen je ubedljivo trijumfovao na svim brzinskim ispitima osvojivši 1. mesto u generalnom plasmanu. Žestoku borbu iza njega obeležile su nevolje višestrukih pobednika „Serbia rally“ iz Bugarske: kvar menjača udaljio je Dončeva (pežo 207) iz konkurencije za visok plasman, dok su Iliev i Popov izleteli sa staze što je ovog drugog primoralo da svoj „micubiši“ poveri šlep-službi. To je iskoristio njihov mlađi sunarodnik Đošev koji već par godina nagoveštava ogroman potencijal.

Od naših, čija se „logistika“ uglavnom svodila na „štap & kanap“, itinererom je prosto „leteo“ prvak sa kružnih trka, Dušan Borković, međutim njegov „micubiši“ ponovo nije izdržao do kraja. Tada je u prvi plan izbio prethodnih sezona neprikosnoveni Vladan Petrović koji se i u generalnom plasmanu popeo do respektabilnog 5. mesta. Tačnom vožnjom, Vladica Rabrenović (reno kilo) je drugi Srbin koji ušao među desetoricu koji zaslužuju evropske bodove, ali se i sasvim primakao odbrani zvanja nacionalnog šampiona.

Kao nikada pre, više hiljada srpskih ljubitelja brzina imali su priliku da uživo vide kako funkcioniše jedan vrhunski reli tim, što dobija na značaju kada se zna da će moćnim spravama poput ovog „ford fokusa“ FIA već naredne sezone zabraniti korišćenje na relijima iz bezbednosnih i ekonomskih razloga, odnosno zato što su prebrzi i preskupi čak i po standardima najrazvijenijih zemalja. Sam Hirvonen, koji je u Srbiji proveo nedelju dana, demonstrirao je uzornu predusretljivost prema zahtevima brojne publike postavljajući, kao uzgred, na gotovo svim „brzincima“ rekorde koji teško da će biti ugroženi u bliskoj budućnosti. Istovremeno, i mehaničari „Forda“ bili su doslovno zabezeknuti pred performansama punoletnih trkačkih „jugića“ sa začelja kolone najavivši da će štošta od čuda improvizacije viđenih ovde primeniti i u svojoj „garaži“.

Nakon jedne zaista zanimljive predstave koja je jasno pokazala zašto je reli u svetu danas omiljenija grana auto sporta čak i od „formule 1“, ostaje, ipak, mali žal što je „Serbia rally“, nakon četvrt veka, po prvi put prošao bez brzinskih ispita na Tari koju i mnogi vozači iz inostranstva smatraju nekom vrstom mitske planine ovdašnjeg automobilizma.

43. „SERBIA RALLY“ GENERALNI PLASMAN

1. Hirvonen (FIN, ford fokus) 2:00:27

2. Đošev (BG, micubiši lanser) +07,39

3. Tempestini (I, pežo 207) +09,34

4. Iliev (BG, škoda fabia) +09,48

5. Petrović (SRB, subaru impreca)+10,55

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari