Ekipa Mercedesa je objavila više informacija u vezi sa svojim razvojnim planovima za sezonu 2023. nakon razočaravajućeg početka na otvaranju sezone u toku Velike nagrade Bahreina, udvostručujući potrebu za uvođenjem „radikalnih“ modifikacija.
Mercedes se našao kao četvrti najbolji tim iza Red Bula, Ferarija i Aston Martina u kvalifikacijama i trkama na Sakhiru, a Luis Hamilton i Džordž Rasel završili su skoro minut sporije od potrebne brzine, tom prilikom zauzevši P5 i P7.
Nakon što je direktor tima Toto Vulf izjavio da Mercedes treba da bude hrabar sa budućim nadogradnjama, usred pitanja u vezi sa odlukom tima koja se tiče dizajna bolida bez bočne podloge, direktor inženjeringa na stazi Endrju Šovlin je otkrio šta sledi.
„Ljudi su imali tendenciju da koriste reč ’koncept‘ kada misle na dizajn bočne podloge, a Toto je nedavno rekao da gledamo na reviziju koja će ionako doći u narednih nekoliko trka. S obzirom na prazninu u prednjem delu, naravno da ćemo gledati na veće i radikalnije promene. Ali tim promenama je potrebno vreme da se pretvore u brže rešenje u aerotunelu – ne možete ih uraditi preko noći. Potrebno je dosta rada i razvoja koji morate da načinite oko bilo kakve velike promene u geometriji te oblasti. Naravno, gledamo gde možemo da poboljšamo automobil, tražimo potencijal za razvoj i videćete uočljivije promene koje dolaze na automobilu tokom narednih nekoliko trka“, rekao je Šovlin.
Što se tiče najznačajnijih „lekcija“ koje je Mercedes naučio tokom starta sezone u Bahreinu, Šovlin je ukazao na značajnu degradaciju pneumatika kao razlog za zabrinutost – pored njihovog opšteg nedostatka tempa.
„Na kraju krajeva, imamo mnogo posla. Taj jaz u kvalifikacijama bio je prilično veliki. Bili smo više od pola sekunde u zaostatku, a u trci je razlika bila još veća. To je pogoršano činjenicom da kada dođe do degradacije pneumatika, malo više klizite, gume su toplije i na kraju vam je veoma teško da ih držite pod bilo kakvom kontrolom. Postoji mnogo toga što moramo da razumemo, ali ključna stvar jeste da zaista izađemo na kraj sa tom dugoročnom degradacijom, koja je prošle godine bila naša jača strana. Jasno je da imamo nešto što nije na pravom mestu na čemu treba da radimo, ali na kraju krajeva, druga stvar je taj jaz u performansama prednjeg dela. Osnovni, sirovi tempo automobila nije dovoljno dobar. Trenutno radimo veoma naporno da shvatimo šta možemo da uradimo u kratkoročnoj budućnosti i u srednjoročnoj budućnosti da pokušamo da se nađemo na boljoj poziciji“, rekao je Šovlin.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.