Kako je protekla prva trka za Veliku nagradu Kine? 1Foto: EPA-EFE/ALEX PLAVEVSKI

Trka Formule 1, koja se pre dvadeset godina po prvi put vozila na stazi u Šangaju, bila je jedna od najznačajnijih u istoriji ovog sporta, iako su sedmostruki šampion Mihael Šumaher i njegov tim Ferari već obezbedili titule, pisao je tada Danas.

Vlasnik Mercedesa Norbert Hojg, ali i ostali automobilski „bosovi“ kao da su tada „namirisali“ budućnost i značaj kineskog tržišta.

– Mislim da je ovo veoma važna trka, jedna od najvažnijih u istoriji – rekao je tada Nemac.

Trka za veliku nagradu Kine, okupila je na tribinama najmanje 150.000 gledalaca tokom trkačkog vikenda i pokazala da je Kina zaslužila da uđe u kalendar takmičenja.

– Ova trka će privući mnogo više gledalaca nego neke druge i, što je posebno važno, privući će i one kraj malih ekrana, naročito u Americi – dodao je Hojg.

Gazda Mercedesa nije jedini koji trlja ruke zbog prve trke u Kini. BMW je već načinio dobar pazar u Kini, prodavši više svojih luksuznih limuzina u ovoj azijskoj zemlji nego u bilo kojoj drugoj.

Za prvih osam meseci te godine 16.620 Kineza, Honkonžana i Tajvanaca postali su ponosni vlasnici nekog od lepotana iz porodice BMW.

Slično se osećaju i u Ferariju, koji je 2004. godine prodao 50 automobila na kineskom tržištu i nadao se da će se ta cifra naredne godine udvostručiti.

– Proći će dosta vremena dok budemo mogli da uporedimo Kinu sa SAD, koje su 30 odsto našeg celokupnog tržišta, ali zemlje kao Kina, Indija i Rusija definitivno imaju ogroman potencijal – mišljenja je Žan Tod, iz ekipe Ferarija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari