Trka Formule 1, koja se pre dvadeset godina po prvi put vozila na stazi u Šangaju, bila je jedna od najznačajnijih u istoriji ovog sporta, iako su sedmostruki šampion Mihael Šumaher i njegov tim Ferari već obezbedili titule, pisao je tada Danas.
Vlasnik Mercedesa Norbert Hojg, ali i ostali automobilski „bosovi“ kao da su tada „namirisali“ budućnost i značaj kineskog tržišta.
– Mislim da je ovo veoma važna trka, jedna od najvažnijih u istoriji – rekao je tada Nemac.
Trka za veliku nagradu Kine, okupila je na tribinama najmanje 150.000 gledalaca tokom trkačkog vikenda i pokazala da je Kina zaslužila da uđe u kalendar takmičenja.
– Ova trka će privući mnogo više gledalaca nego neke druge i, što je posebno važno, privući će i one kraj malih ekrana, naročito u Americi – dodao je Hojg.
Gazda Mercedesa nije jedini koji trlja ruke zbog prve trke u Kini. BMW je već načinio dobar pazar u Kini, prodavši više svojih luksuznih limuzina u ovoj azijskoj zemlji nego u bilo kojoj drugoj.
Za prvih osam meseci te godine 16.620 Kineza, Honkonžana i Tajvanaca postali su ponosni vlasnici nekog od lepotana iz porodice BMW.
Slično se osećaju i u Ferariju, koji je 2004. godine prodao 50 automobila na kineskom tržištu i nadao se da će se ta cifra naredne godine udvostručiti.
– Proći će dosta vremena dok budemo mogli da uporedimo Kinu sa SAD, koje su 30 odsto našeg celokupnog tržišta, ali zemlje kao Kina, Indija i Rusija definitivno imaju ogroman potencijal – mišljenja je Žan Tod, iz ekipe Ferarija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.