Staza „Katalunja“ za Veliku nagradu Španije imaće revidiranu konfiguraciju za ovogodišnju trku – osmu u šampionatu. Štaviše, staza će imati nove bezbednosne karakteristike i renovirane garaže.
Staza, nedaleko od Barselone, prvi put je bila domaćin Velike nagrade Španije 1991. godine – gde su se Ajrton Sena i Najdžel Mensel borili za šampionsku slavu – i od tada je pretrpela nekoliko promena.
Godine 2007, oštra krivina je uvedena pre poslednjeg ugla, ali ove godine će (trenutno kod skretanja 14 i 15) biti uklonjena da bi se deonici vratio prvobitni izgled.
Nove TECPRO barijere biće uvedene u poslednje dve krivine za velike brzine, a zvanična dužina staze za Veliku nagradu Španije biće 4.657 kilometara, što je 18 metara kraće od prethodne staze.
Španska staza će takođe biti podvrgnuta drugim promenama, sa proširenjem površine za zaustavljanje u skretanju 1, uključujući još 70 metara šljunka plus nagib od 5 odsto i novu ogradu koja štiti skretanja 1 i 2 kako bi se poboljšala bezbednost vozača.
Semafor na izlazu iz boks trake biće preuređen za 2023. godinu, uključujući „moderniji“ signalni toranj – plus ponovno farbanje i zamenu ivičnjaka i barijera za gume.
Konačno, ugostiteljski i korporativni delovi zgrade duž glavnog pravca biće uvećani i modernizovani, dok će stalni toaleti u zonama za navijače biti renovirani za Veliku nagradu Španije 2023. koja se održava od 2. do 4. juna.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.